Meses de negociació

Es negocia el currículum de secundària i batxillerat

En la delegació de STEPV hi han assistit representants de diferents associacions de professorat: Dibuix, Música, Cultura Clàssica, Filosofia, Informàtica, Tecnologia i Física i Química

dilluns 06 juny 2022 17:07 h

Aquest matí ha tingut lloc la Mesa Sectorial d’Educació per a tractar els currículums de secundària i batxillerat. La proposta de la Conselleria manté l’obligatorietat d’impartir els àmbits en 1r d’ESO i introdueix una nova assignatura en 1r, 2n i 3r d’ESO, Projectes Interdisciplinaris, que incrementa l’horari lectiu de l’alumnat en 1r i 2n d’ESO de 30h a 32h. Aquestes propostes són contradictòries, perquè d’una banda la Conselleria argumenta que s’organitze per àmbits 1r d’ESO perquè la transició entre primària i secundària no comporte un canvi significatiu per a l’alumnat que prové de primària però per contra s’incrementa en dues hores la càrrega lectiva de l’alumnat passant de 9 assignatures en 6è de Primària a 12 en 1r d’ESO, incomplint també la recomanació del RD de currículum del Ministeri en l’article 8.7: 7. «Para favorecer la transición entre la Educación Primaria y la Educación Secundaria Obligatoria, en la organización de esta última, las administraciones educativas procurarán que los alumnos y alumnas de primero y segundo cursen un máximo de una materia más que las áreas que compongan el último ciclo de la Educación Primaria».

STEPV ha exigit la reducció de les ràtios i burocràcia, la negociació de les plantilles docents i dels desdoblaments

STEPV ha tornat a proposar que els àmbits siguen voluntaris i que, si la Conselleria vol fomentar el treball per projectes, més que fer l’assignatura obligatòria caldria crear un departament de projectes interdisciplinaris amb hores per al professorat que s’hi adscriga per poder coordinar-se entre els diferents departaments.
D’altra banda, amb la delegació de STEPV hi han assistit representants de diferents associacions de professorat: Dibuix, Música, Cultura Clàssica, Filosofia, Informàtica, Tecnologia i Física i Química, que han intervingut per a plantejar les seues reivindicacions perquè són les especialitats que perden hores lectives en la proposta curricular o que veuen alterats d’alguna manera la seua presència en el currículum. El Sindicat també ha traslladat les propostes d’altres especialitats que no han pogut estar presents com Francés o Economia.
STEPV també ha reclamat a la Conselleria que s’atenguen les peticions de diferents instituts que han sol·licitat la implantació del Batxillerat Musical i que han sigut denegades per la Conselleria. No pot ser que existisca aquesta modalitat i que es denegue per part de l’administració si hi ha alumnat que ho demanda.
STEPV també ha esmenat alguns articles i apartats de la proposta curricular com, entre d’altres, la limitació d’’un mínim d’alumnat per a oferir les matèries optatives, ja que s’està limitant les opcions de l’alumnat que necessiten d’aquestes optatives per al seu futur desenvolupament.
Igualment, el Sindicat ha exigit la reducció de les ràtios, la negociació de les plantilles docents i dels desdoblaments i la reducció immediata de la burocràcia en els centres educatius.
La Mesa Sectorial continuarà demà dimarts per la vesprada, ja que només hi ha hagut temps per a les intervencions dels sindicats i de les associacions de professorat. La DG d’Ordenació i Innovació ha tancat la sessió contestant algunes qüestions generals però, de moment, pràcticament cap de les propostes plantejades per STEPV en la Mesa Sectorial.