Meses de negociació

La Conselleria no ha contemplat cap mesura per als afectats per la dana en les oposicions d’enguany

El Sindicat ha presentat una bateria de propostes per tal que el professorat interí afectat per la dana tinga les mateixes oportunitats que la resta

divendres 10 gener 2025 10:32 h

Dijous 9 de gener s’ha tractat en Mesa Sectorial la convocatòria del concurs oposició dels cossos de secundària, FP i règim especial.

La Conselleria ha decidit unilateralment eliminar la prova prèvia de Valencià a l’inici de les proves

El Sindicat ha iniciat la seua intervenció amb una prèvia per a denunciar que no s’haja implementat cap mesura que tinga en compte el professorat afectat per la dana, que no té les mateixes oportunitats per a preparar-se enguany les oposicions, per raons òbvies. A més, la Conselleria proposa començar les proves a partir del 15 de maig, un fet que també perjudica aquest professorat perquè encara tindrà menys temps per preparar-se en unes condicions mínimes.

És per això que el Sindicat ha proposat una bateria de mesures que es podrien implementar, des de l’ajornament de les oposicions per a més tard, passant per la realització d’un concurs de mèrits o, com a mínim, unes oposicions similars a les del procés d’estabilització que no s’haurien de dur a terme en maig, sinó més tard. En eixe sentit, STEPV ha reclamat a la Conselleria la mediació amb el Ministeri per acordar i regular un procés selectiu que tinga en compte la situació extraordinària de les desenes d’interins (més d’un miler) que treballa en centres afectats per la dana.

Sobre aquesta qüestió, la Conselleria ha contestat que estudiaria les mesures proposades i informaria una vegada presa la decisió.

Respecte a l’esborrany de la convocatòria, el sindicat a presentat igualment una bateria de propostes. De manera prèvia, ha demanat informació sobre els criteris que utilitza l’administració per establir la distribució de places per especialitats i cossos i el percentatge de vocals voluntaris en els tribunals en convocatòries anteriors. El Sindicat també ha reclamat en aquest punt altres qüestions com la publicació de les actes oficials i crides dels tribunals tant en la seu d’actuació com en la pàgina web, l’elaboració per als participants del document de preguntes freqüents o la preparació de models d’al·legacions per a les diferents fases que estiguen disponibles perquè tothom els puga descarregar.

Finalment, el Sindicat ha demanat que les ràtios per tribunal no superen els 30 aspirants, la utilització de seus climatitzades i la publicació immediata de la resta de criteris d’avaluació.

Pel que fa a l’articulat, STEPV ha realitzat tota una sèrie d’esmenes, entre altres, la definició clara i concisa de “marca” en les proves escrites, instruccions per a la posada dels adhesius identificatius en els fulls de la prova A, el reconeixement del coneixement del valencià en l’apartat 3 del barem, ja que s’han reduït dràsticament les diferents puntuacions, el repartiment de 50% per a dibuix artístic i 50% per a dibuix tècnic en la nota de la prova pràctica de Dibuix (209), que el procediment d’acreditació per a incorporar a borsa a les persones que han suspés siga en setembre o que les al·legacions a la fase de concurs permeten subsanar errades del participant.

Continua l’arraconament del valencià, també en les oposicions

La Conselleria ha decidit unilateralment eliminar la prova prèvia a l’inici de les proves per obtindre el C1 de Valencià, que és requisit en el cos de secundària. Ja ha deixat de ser-ho en els cossos d’FP i de règim especial (artístics i EOI) gràcies a la mal anomenada llei de “llibertat educativa”, que només persegueix l’arraconament del valencià.

Igualment, s’ha rebaixat la puntuació de l’apartat de coneixement del valencià, respecte a oposicions anteriors.
És evident l’obsessió persecutòria cap al valencià per part d’aquesta administració que té una obsessió malaltissa en qualsevol procediment o normativa per intentar limitar al màxim la presència o la puntuació del coneixement de la nostra llengua.
STEPV ha exigit que es recuperen les proves prèvies i la puntuació anterior de l’apartat de coneixements del valencià.

 


Comentaris

Encara no hi ha comentaris per a aquesta entrada.

Comenta

Has d'estar registrat per a deixar comentaris.


  • Aquesta és l'opinió personal de les i dels internautes, no d’Intersindical Valenciana.
  • No està permés fer comentaris o manifestacions que atempten contra el dret a la llibertat d'expressió legalment establit ni que siguen contraris a l'honor, intimitat o dignitat de les persones o organismes.
  • Ens reservem el dret a eliminar els comentaris que considerem que incompleixen el punt anterior o que tracten qüestions alienes a la temàtica dels articles.
  • Els comentaris seran publicats una vegada hagen sigut revisats.
  • No és acceptable la publicitat i serà tractada com a "spam" o correu no desitjat.
  • Està prohibit l'ús de noms o identitats falses. Cas que es detecte aquesta situatió, el comentari serà esborrat. Així mateix, està prohibit incloure en els missatges o comentaris dades de caràcter personal o qualsevol altra informació que revele la identitat de les persones físiques o jurídiques, especialment relatives a menors d'edat.

TAMBÉ ET POT INTERESSAR