Reforma educativa

STEPV es reuneix amb Pétasos, l’associació de professorat de grec i llatí, i la FVEC

Cultura Clàssica pràcticament desapareix de la proposta curricular de la Conselleria

Un moment de la reunió telemàtica amb Pétasos

dimarts 17 maig 2022 18:55 h

STEPV s’ha reunit amb representants de l’Associació Pétasos, de professorat de grec i llatí del País Valencià, i el president de la Federació Valenciana d’Estudis Clàssics (FEVC) per a tractar el currículum de secundària. La situació en la qual queden les especialitats que pot impartir aquest professorat preocupa el col·lectiu, ja que en l’esborrany de la Conselleria Cultura Clàssica només s’oferirà com a optativa en 3r d’ESO (fins ara s’oferta obligatòriament en 1r, 2n i 3r d’ESO i voluntàriament en 4t) i Llatí serà una optativa en 4t d’ESO.

Per al Sindicat és importantíssima la formació en cultura clàssica perquè són les arrels de la nostra civilització

D’aquesta manera, Cultura Clàssica pràcticament desapareix del currículum d’ESO. No cal dir que per al Sindicat és importantíssima la formació en cultura clàssica perquè són les arrels de la nostra civilització. La proposta de l’associació, entre d’altres, passa per mantindre les hores de Cultura Clàssica almenys com estaven fins ara per no perdre pes en el currículum i donar una formació bàsica i integral per a l’alumnat, especialment aquell que finalment opte pel batxillerat humanístic.
És per això que el sindicat s’ha compromés a traslladar a la Conselleria les seues propostes i a convidar una representació de l’associació a la mesa de negociació quan es convoque.