Reforma educativa

STEPV es reuneix amb l’Associació del Professorat de Tecnologia per a tractar el currículum

El Sindicat assumeix les seues reivindicacions i comparteix les crítiques per la manca d’informació sobre el retard en la publicació dels currículums per al curs que ve

Representants de STEPV i APTCV en la reunió a la seu del sindicat

dimarts 05 abril 2022 18:47 h

Representants de STEPV s’han reunit amb representants de l’Associació del Professorat de Tecnologia (APTCV) per a tractar la situació de la matèria de Tecnologia en el currículum derivat de la LOMLOE.

Els centres educatius necessiten saber ja la nova organització curricular per poder planificar l’oferta

Les dues entitats coincideixen en criticar el retard amb el qual s’està tramitant aquesta normativa, que és d’aplicació en 1r i 3r d’ESO i en 1r de Batxillerat el curs que ve. El Ministeri d’Educació va publicar el passat 30 de març el RD de Mínims del currículum de secundària (falta el del Batxillerat) i, ara, la Conselleria d’Educació ha de negociar en Mesa Sectorial la concreció del currículum al País Valencià, en base al RD de Mínims, quan la LOMLOE ja fa més d’un any que va ser publicada.
Estem en el mes d’abril i els centres educatius necessiten saber ja la nova organització curricular per poder planificar l’oferta, una informació que hauria de ser coneguda ja, amb suficient antelació per organitzar el curs que ve. Cal recordar que els decrets són normatives que tenen una tramitació més extensa que una resolució o una ordre i solen tardar mesos en publicar-se.
L’altra qüestió que les dues entitats coincideixen en criticar és que no hi ha un acord educatiu que estabilitze el sistema educatiu. Cada canvi de govern comporta un canvi de la llei educativa que reorganitza el sistema educatiu de dalt a baix, quan la resta de països europeus no pateixen aquesta situació perquè existeixen aquests pactes en educació.
Pel que fa al currículum concret de Tecnologia i, en concret, als cursos i horaris on s’impartirà aquesta matèria, la LOMLOE regula que la matèria de Tecnologia (ara anomenada Tecnologia i Digitalització) s’impartirà en un curs com a mínim (ara s’imparteix en 1r i 2n d’ESO i en 3r i 4t com a optativa en l’itinerari acadèmic), però falta concretar en quins cursos té pensat la Conselleria que oferirà  aquesta assignatura, així com les hores lectives que tindrà l’assignatura en cada curs, que actualment té una càrrega horària de dues hores per curs.
Des d’APTCV defensen que es mantinga, com a mínim, en dos cursos com ara, per no generar greuges a l’alumnat i mantindre també la plantilla actual de professorat de Tecnologia.
Una altra qüestió que reivindica APTCV és que la matèria de Tecnologia torne a computar a les EBAU i reclamen que s’aclarisca aquesta qüestió el més prompte possible, per tal que l’alumnat tinga una orientació clara per optar el curs que ve a aquesta matèria en Batxillerat.
STEPV s’ha compromés a convidar l’APTCV a la Mesa Sectorial en què es discutisca el decret de currículum valencià, com ja ha passat en altres moments en què s’ha discutit el currículum.
Finalment, APTCV comparteix amb el Sindicat que les meses de negociació amb la Conselleria han de recuperar la presencialitat, perquè encara s’estan convocant telemàticament quan no hi ha cap motiu per fer-ho, davant la nova normalitat que s’està recuperant en el conjunt de la societat. I més per a tractar temes tan delicats com els currículums, tot i que encara la Conselleria no ha enviat la convocatòria de la Mesa Sectorial corresponent.