Reforma educativa

La Plataforma Estatal per l’Escola Pública exigeix al Ministeri que paralitze la LOMQE

La Plataforma Estatal per l’Escola Pública ha reiterat en nombroses ocasions que la LOMQE és una llei nefasta que ha de ser derogada de forma immediata.

dimarts 21 juliol 2015 10:16 h

El Govern de l’Estat, recolzat únicament en la seua majoria absoluta, va imposar la contrareforma i intenta posar-la en marxa de forma accelerada per intentar concloure la seva implantació abans que un altre Govern puga derogar-la, senyal inequívoc que actua deliberadament en solitari i contra totes i tots.

Des de la seua aprovació, el Ministeri d’Educació, amb el senyor Wert i el seu equip al capdavant, van realitzar tots els passos necessaris per concloure el més aviat possible la implantació de la LOMQE, recolzant-se en que la majoria dels governs autonòmics tenien el mateix color polític que el Govern de l’Estat i que aquests seguirien les instruccions que donara el Partit Popular, que és el partit que sustenta tot aquest eixam d’imposició legislativa.
No obstant això, les passades eleccions autonòmiques i municipals han modificat la realitat política i la majoria dels governs autonòmics han canviat de mans i, amb això, d’orientació política. El resultat demostra que la ciutadania rebutja majoritàriament les polítiques que s’han practicat en els últims anys, les retallades que hem patit i la LOMQE.
En aquest moment, només dues de les comunitats autònomes que han aprovat els decrets de currículum que s’han d’implantar en el pròxim curs escolar, és segur que ho faran: Madrid i Castella i Lleó. Fins i tot aquesta última ho fa mantenint serioses discrepàncies amb la LOMQE.
Davant d’aquest panorama, la Plataforma Estatal per l’Escola Pública torna a demanar la derogació de la LOMCE i exigeix ​​al Ministeri d’Educació que paralitze una llei que mai va haver de ser aprovada, paralització que s’ha d’estendre fins que siga derogada pel nou Govern de sorgisca de les urnes en les pròximes eleccions generals.