Polítiques educatives

Posicionament de STEPV respecte dels àmbits en secundària

Algun sindicat està mentint al professorat respecte al que opina STEPV dels àmbits

dimarts 08 febrer 2022 18:43 h

El posicionament de STEPV respecte als àmbits és clar i es resumeix en:

El Sindicat ha publicat diverses notícies en contra de la imposició dels àmbits

1.- STEPV no s’oposa als àmbits, si així ho acorda el conjunt del professorat que els ha d’aplicar i el centre.
2.- STEPV sí s’oposa a la imposició dels àmbits en tots els instituts de secundària, com està fent la Conselleria d’Educació.

En una jornada de formació organitzada pel Sindicat el curs passat sobre els àmbits, en la qual hi va participar professorat tant a favor com en contra dels àmbits, allò que va resultar de consens és que no té sentit imposar-los. L’aplicació dels àmbits requereix consens, formació, lideratge, coordinació, millors condicions de treball per a la seua aplicació, etc. La Conselleria d’Educació ha aplicat una mala estratègia obligant als centres a aplicar-los, ja que en molts casos ha generat rebuig i reticències.
De fet, els àmbits existeixen en la normativa educativa des de fa molts anys i els centres que voluntàriament els han aplicat també fa molts anys que ho estan fent i mai havia estat motiu de debat ni controvèrsia fins que s’han imposat en tots els centres.

Sobre el posicionament del Sindicat, es pot consultar les notícies següents, que estan en el web del sindicat des de les dates assenyalades:

4 març 2021: Es negocien els criteris d’avaluació, promoció i titulació del present curs
20 maig 2021: Es negocien els àmbits en 1r i 2n ESO, el calendari escolar i les comissions de serveis específics
31 de gener de 2022: La proposta de reforma del Ministeri: elitista i jerarquitzadora

Per tant, qualsevol persona, col·lectiu o sindicat que diga el contrari està mentint i tergiversant el posicionament del sindicat respecte als àmbits.
STEPV lamenta que, d’un tema tan sensible com aquest, algun sindicat estiga intentant erosionar absurdament el sindicat majoritari, ja que no és l’únic sindicat de la Mesa Sectorial que té un posicionament similar.

secundària àmbits