Polítiques educatives

STEPV i la Confederació de Pares i Mares Gonzalo Anaya es reuneixen

EL Sindicat i la Confederació de Pares i Mares reiteren el seu compromís de treballar conjuntament per la millora de l’escola pública.

Un moment de la reunió entre ambdues organitzacions

dijous 30 juny 2016 18:14 h

Una delegació del Secretariat Nacional de STEPV s’ha reunit amb el nou president de la Confederació de Pares i Mares Gonzalo Anaya, Màrius Fullana, i amb la responsable de formació d’aquesta organització, Cristina Álvarez.

Cal continuar la pressió de la comunitat educativa per fer possible el canvi en l’àmbit educatiu

Durant la reunió s’ha fet un balanç del primer any del nou govern i s’ha reiterat el compromís de les dues organitzacions de continuar treballant en comú per l’escola pública.
Quant a la valoració del primer any del nou govern, les dues organitzacions coincideixen en valorar positivament el tarannà de diàleg i negociació de la nova administració, així com algunes de les mesures impulsades per la Conselleria tendents a revertir les retallades, tot i que encara queden molts aspectes que millorar. Tanmateix, es va valorar negativament la precipitació de l’administració en la posada en marxa d’algunes mesures com el programa Xarxa Llibres o el retard en la publicació de noves normatives com l’ordre de jornada, quant als problemes d’increment de tasques burocràtiques que està comportant en aquest final de curs.
Quant al treball en comú per l’escola pública, les dues organitzacions comparteixen la necessitat de mantindre la mobilització contra la LOMQE i les retallades en el sistema educatiu, fomentar la participació des de la base i estretir les relacions entre les dues organitzacions.
En eixe sentit, els resultats de les eleccions generals del passat 26 de juny obliguen els partits, novament, a buscar pactes de govern. En funció del resultat d’aquests pactes i la configuració del nou govern a nivell estatal dependrà la continuïtat de les mateixes polítiques educatives o un canvi de model. Per tant, les dues organitzacions valoren que cal continuar la pressió de la comunitat educativa per fer possible el canvi en l’àmbit educatiu.
D’igual manera, les dues organitzacions treballaran per tal de traslladar a l’administració valenciana aquells temes que consideren oportuns per a aconseguir millores en el sistema educatiu, que tendisca a aconseguir un ensenyament públic, en valencià, laic, participatiu i democràtic, inclusiu i de qualitat.