Sistemes de protecció

La Conselleria concreta el pla de vacunació dels centres educatius

La vacunació tindrà lloc entre el 15 i el 27 de març, com s’ha informat aquest matí en el Fòrum Educatiu

dimarts 09 març 2021 13:24 h

Aquest matí s’ha convocat el Fòrum Educatiu en el qual el Secretari Autonòmic d’Educació ha concretat el pla de vacunació per al personal docent i no docent previst, que resumim a continuació:

La vacunació tindrà lloc, dins del mes de març, en aquests dies:
Dilluns 15 de vesprada
Dimarts 16 de matí i vesprada
Dimecres 17 de matí i vesprada
Dijous 18 de matí i vesprada
Divendres 26 de vesprada
Dissabte 27 de matí i vesprada

La idea, en termes generals, és vacunar en dies previs a dies no lectius en aquelles localitats que tenen dies festius eixa setmana (en general, totes les poblacions de València, la Vila-joiosa, Alfàs del Pi, Borriana i Benicarló, per exemple). I divendres o dissabtes en aquelles localitats que no tinguen festiu entre setmana, el 18, 26 i 27 de març. Aquesta planificació pot variar però en principi aquesta és la idea.
Quant als llocs de vacunació, estaran en aquestes localitats:
Alacant: Torrevella, Oriola, Elx, Elda, Dénia, Benidorm, Alcoi, Alacant i Sant Joan
Castelló: Vinaròs, Castelló i Vila-real
València: Alzira, Gandia, Llíria, Mislata, Paterna, Requena, Sagunt, Torrent, Xàtiva, Massamagrell i a València ciutat: Benicalap, la Fe i la Malva-rosa. Potser s’afegeix algun llocs més, pròximament, en funció del nombre de persones que s’hi han de vacunar.
Dissabte 13 de març es publicarà a les 9h en la web de conselleria les cites concretes en què cada centre educatiu està convocat.
Està previst un segon procés de vacunació per a subministrar la segona dosi, entre la setmana 10 i 12 després de la primera dosi.
La Conselleria ha insistit en acudir puntualment als llocs de vacunació (ni abans ni després de l’hora) i si pot ser assistir en transport públic, per evitar aglomeracions en els llocs de vacunació.
STEPV ha plantejat les següents qüestions:
- Majors de 55 anys: demanem que la Conselleria prioritze també aquest col·lectiu en el moment en què es tinguen vacunes vàlides per aquest col·lectiu.
Resposta: Com que l’AstraZeneca no és recomanable per a majors de 55 anys, s’ha pogut, precisament per això, avançar la data de vacunació en educació i altres serveis essencials. No hi ha data prevista de vacunació d’aquest col·lectiu encara, perquè la comissió interdepartamental estatal no ho ha definit ja que estan esperant més dosis. La Conselleria ha demanat al Ministeri de Sanitat que també siguen prioritaris quan es dispose de la vacuna pertinent.
- Gent que s’incorporarà pròximament, bé perquè estiguen en excedència, permís o llicència o s’incorporen per a fer substitucions en un futur. El Sindicat també ha plantejat que en incorporar-se a les aules també es vacunen prioritàriament.
Resposta: No estan de moment perquè no ho contempla l’estratègia de vacunació del ministeri. Només el personal en actiu o de baixa.
- Castelló: la ciutat de Castelló està ara en un període no lectiu i s’està demanant als centres que traslladen durant aquests dies el professorat que es vacunarà. Hem demanat que s’assegure que tot el professorat i el personal no docent tinga la informació i que ningú es quede fora del procés.
Resposta: la carta s’ha rebut en període lectiu i s’entén que s’ha informat el professorat, però prestaran atenció a la situació de Castelló perquè ningú es quede sense la vacuna.
- Gent amb patologies o que ha passat el COVID: s’explica en la carta enviada ahir als centres, que enllacem ací baix.
- Universitats: el Sindicat ha preguntat si la Conselleria d’Educació té constància si la Conselleria d’Universitats té algun pla similar.
Resposta: el sector d’universitats no està en l’estratègia de vacunació del Ministeri perquè no es considera personal essencial, a diferència del personal d’educació no universitària.

Enllacem ací l’escrit enviat ahir als centres, per a més informació