Mobilitzacions

Jornada de vaga contra les oposicions docents en plena pandèmia

Hui, 10 de desembre, ha tingut lloc una jornada de vaga del professorat dels cossos docents de secundària contra la convocatòria de les oposicions docents a partir de maig de 2021 quan estem immersos en una pandèmia sanitària i en una situació d’emergència educativa.

Un moment de la concentració del matí a Alacant

dijous 10 desembre 2020 20:43 h

Entre les reivindicacions també es troben l’exigència d’obertura de les borses de treball i la consolidació del professorat interí que es troba en situació d’abús de la temporalitat segons ha reconegut el Tribunal de Justícia de la Unió Europea (TJUE).

El Gabinet del President de la Generalitat traslladarà a Ximo Puig la problemàtica plantejada

STEPV xifra el seguiment de la vaga en un 11% del sector, majoritàriament persones interines i també algunes persones funcionàries de carrera. En les sis concentracions convocades pel matí i per la vesprada a les ciutats d’Alacant, Castelló i València han assistit centenars de persones per donar suport les reivindicacions de la jornada de vaga.
El Sindicat s’ha entrevistat amb la directora general de Personal, Lina Herraiz, per traslladar-li la plataforma reivindicativa i per demanar-li que atenga les peticions del col·lectiu docent. Aquesta s’ha limitat a reiterar la seua posició favorable a la celebració de les oposicions durant el curs escolar.
Per al Sindicat aquesta resposta no és acceptable en suposar una sobrecàrrega de feina per al professorat, no només el funcionariat interí sinó també per al funcionariat de carrera, que haurà de compaginar la impartició de les classes i l’atenció a l’alumnat amb la celebració del procés selectiu, tot en el curs més complicat i difícil de la història recent del País Valencià. És per això que STEPV continuarà pressionant per defensar les legítimes reivindicacions del professorat que ha de prioritzar el seu alumnat davant de qualsevol altre procés com ho és la convocatòria de les oposicions. A més, també s’està debatent al Congrés, Senat i Govern Espanyol una modificació de l’Estatut Bàsic de l’Empleat Públic (EBEP) per donar compliment les sentències del TJUE per la qual cosa caldria esperar per veure quins són els canvis abans de fer processos selectius que poden generar una situació irreversible per a moltes persones. Per altra part, des del Sindicat també s’ha demanat l’augment de la plantilla docent i l’obertura de les borses de treball per possibilitar la incorporació de noves persones al sistema educatiu.
Per la vesprada, el Sindicat ha mantingut una reunió amb el Gabinet de Presidència en el Palau de la Generalitat per a traslladar-li també la situació i buscar solucions a la problemàtica plantejada, que es traslladarà demà al President de la Generalitat, Ximo Puig.
Per tot açò, el Sindicat ha proposat a les assemblees del professorat en vaga durant les concentracions la convocatòria d’una manifestació centralitzada a la ciutat de València per al proper 29 de desembre i la celebració d’assemblees per la setmana vinent per debatre i acordar el full de ruta del col·lectiu per als propers mesos, sense descartar la convocatòria de noves jornades de lluita.

vaga oposicions