Vaga 23-M

La Plataforma per l’Ensenyament Públic es reuneix amb el Conseller d’Educació i el Secretari Autonòmic

La Plataforma per l’Ensenyament Públic qualifica de decebedora la reunió

Un moment de la reunió amb el conseller Rovira

dilluns 20 maig 2024 20:52 h

Portaveus de les entitats que formen part de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic s’han reunit aquesta vesprada amb el Conseller d’Educació, José Antonio Rovira, i amb el Secretari Autonòmic, Daniel McEvoy, per tractar temes que preocupen a la comunitat educativa i que han portat a la Plataforma, integrada pels sindicats i organitzacions majoritàries de l’ensenyament, a convocar la vaga educativa el dia 23 de maig.

La Plataforma havia demanat aquesta reunió per exposar els motius de la convocatòria de la vaga i exigir a la Conselleria d’Educació la reversió de cadascun dels punts que han fet que totes les organitzacions majoritàries que representen la comunitat educativa s’unisquen per exigir una educació pública de qualitat sense retrocessos. Aquestes reivindicacions passen per la retirada de l’anomenada llei de llibertat educativa, del districte únic segregador, de la reversió de les retallades en infantil, primària i EOI i el Pla Edificant i per la negociació de la millora de les condicions laborals del professorat.

La resposta del Conseller d’Educació ha estat que mantenen les polítiques educatives engegades perquè la majoria de la ciutadania els ha votat per a governar. No hi ha hagut cap intent per part dels representants de la Conselleria d’apropar postures per buscar solucions al conflicte que han plantejat amb la comunitat educativa, més bé tot el contrari, perquè s’han ratificat en les seues polítiques.

La Plataforma per l’Ensenyament Públic es ratifica, per tant, en la convocatòria de la vaga per al 23 de maig i anima tota la comunitat educativa a participar-hi, per evidenciar el rebuig a aquestes polítiques contràries a l’ensenyament públic.

vaga plataforma 23m