Plataforma per l’ensenyament públic

La Plataforma anuncia les accions per a la vaga del 23 de maig

Ha convocat roda de premsa aquest matí a la Conselleria d’Educació a València. També hi ha hagut concentracions de la Plataforma a Castelló i Alacant

Un moment de la roda de premsa d'aquest matí a la porta de la Conselleria d'Educació

dijous 09 maig 2024 14:15 h

La Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic – integrada per FAMPA-València, STEPV, Federació d’Educació CCOO PV, UGT Ensenyament Serveis Públics PV (UGTSP-PV), Escola Valenciana, CAVE-COVA, CGT PV-M, FAAVEM, FEPV, SEPC València, BEA, Sindicat d’Estudiants, Associació de Directors de Primària-PV, Associació de Directors de Secundària, Federació de Moviments de Renovació Pedagògica PV, ADIDE-PV, FAMPA-Enric Valor, FAMPA-Penyagolosa i València Laica – ha informat este matí, a les portes de la Conselleria d’Educació, dels pròxims actes que es realitzaran en relació amb la vaga que s’està preparant de forma unitària entre les organitzacions sindicals i socials per al dia 23 de maig.

S’han anunciat assemblees, concentracions i manifestacions fins el dia de la vaga

En primer lloc, s’han anunciat concentracions els dies 9 i 16 de maig als centres escolars amb els cartells de la convocatòria de vaga per manifestar suport a l’escola pública i denunciar les polítiques de retallades, districte únic i arraconament del valencià de PP-VOX.

A més, dimecres 15 de maig s’han organitzat assemblees informatives sobre la vaga per a tota la comunitat educativa a Gandia, València, Castelló i Alacant. El 16 de maig, la Plataforma també ha convocat una concentració a les Corts Valencianes i per denunciar les retallades de les EOI.

Finalment, el 23 de maig, dia de la vaga, hi hauran pel matí concentracions a Elx, Alcoi, Alacant, València i Castelló, de moment, i manifestacions a Alacant, València i Castellò a la vesprada.

La Plataforma també ha llegit el manifest de la vaga del 23 de maig en que s’enumeren els motius pels quals s’ha decidit convocar una vaga de la comunitat educativa: per millorar les condicions laborals, per la no paralització de l’Edificant, per les retallades, per dir sí al valencià, en contra del districte únic segregador i per reivindicar l’ensenyança dels valors ètics i democràtics.

Enllacem ací el manifest

vaga retallades 23m