Meses de negociació

La Conselleria manté la seua proposta de plantilles docents

La Conselleria ha acceptat convocar una Mesa Tècnica per explicar amb més concreció quina serà la plantilla que tindran els centres el curs que ve

Un moment de la Mesa Sectorial d'aquest matí

dijous 13 juny 2024 14:23 h

Aquest matí ha tingut lloc la Mesa Sectorial sobre les plantilles d’infantil i primària i secundària i FP, després que la Conselleria denunciara els acords de plantilles signats pels cinc sindicats de la Mesa Sectorial i la Conselleria d’Educació, durant el govern del Botànic.

STEPV ha plantejat la nul·litat d’aquesta Mesa Sectorial

STEPV ha plantejat la nul·litat d’aquesta Mesa Sectorial perquè ve derivada de la Mesa Sectorial del 30 de maig en què, a criteri del Sindicat, es va denunciar irregularment els acords de plantilles, com ja vam explicar en aquesta nota de premsa.

Sobre la proposta de plantilles, el Sindicat s’ha reiterat en què es confirma que no s’aplicarà la part pendent dels acords de plantilles el curs que ve (vora 2000 docents) i que, fins i tot, es retallaran hores implementades aquest curs en aplicació dels acords de plantilles, com va denunciar el sindicat en aquesta nota de premsa.

És per tot això que STEPV ha demanat la retirada de la denúncia dels acords i la proposta de les noves plantilles i convocar una mesa per a negociar millores a les plantilles actuals.

La Conselleria, en canvi, ha defensat la seua proposta, tot i que ha reconegut que aclarirà algunes qüestions (com quines plantilles tindran els centres d’infantil i primària o la proposta de professorat d’orientació, que no estarà condicionat que els IES tinguen ESO, FPBàsica i Programes de Qualificació de Formació Professional).

A més, la Conselleria ha reconegut que la normativa d’aplicació seran les ordres de 2013 (Infantil i Primària) i de 2015 (Secundària i FP), que no consten en la normativa de referència de la proposta que han fet arribar als sindicats, tot i que una part dels acords de plantilles el mantindran, sobretot en infantil i primària.

A més, han informat que hi haurà un increment de les plantilles el curs que ve, que el Sindicat no veu per cap lloc. En la nota de premsa que s’ha publicat mentre encara estava en marxa la Mesa Sectorial, la Conselleria afirma que aquest increment serà de 1000 docents. Si això és així, es retallarà en vora 1000 docents el que estava previst aplicar per al curs que ve.

Fruit d’aquesta afirmació s’ha aconseguit forçar a la Conselleria a convocar una nova mesa, aquesta vegada tècnica, per explicar en concret en què consistirà aquest increment apartat per apartat.

En conclusió, les explicacions de la Conselleria no han convençut en absolut el Sindicat, que insisteix en què s’han d’aplicar els acords de plantilles el curs que ve i, si cal millorar algun aspecte, es pot negociar a banda aquestes millores i afegir-les als acords actuals.

Igualment, el Sindicat no descarta convocar mobilitzacions per a defensar els acords de plantilles i així ho plantejarà a la resta de sindicats de la Mesa Sectorial.

retallades plantilles