Es confirmen les retallades de 2000 llocs de treball en col·legis, instituts i centres d’FP

La Conselleria ha convocat la Mesa Sectorial el 13 de juny per a tractar les plantilles del curs que ve. Els esborranys facilitats confirmen les retallades augurades per STEPV després de la denúncia dels acords de plantilles per part de la Conselleria el passat 30 de maig. El sindicat anuncia mobilitzacions per aturar les retallades

dissabte 08 juny 2024 11:11 h

La Conselleria va enviar ahir la convocatòria de Mesa Sectorial per al pròxim dijous 13 de juny, amb la proposta de plantilles per al curs que ve d’infantil i primària i secundària i FP, respectivament.

La proposta de la Conselleria comportarà les retallades que ja va preveure el Sindicat en la Mesa Sectorial del 30 de maig

Una primera anàlisi dels esborranys permet confirmar que, efectivament, hi haurà retallades el curs que ve, tant en infantil i primària com en secundària i FP, com preveia STEPV. Resumim les retallades a continuació:

Infantil i Primària

La proposta de Conselleria no acaba de definir clarament quines seran les plantilles del curs que ve, però en deixar sense efecte l’acord de plantilles signat ara fa un any per tots els sindicats amb el govern del Botànic, entenem que està en perill l’aplicació, fins i tot, dels increments de plantilles d’aquest curs 2023/24, perquè l’acord queda completament anul·lat. Si fos així, suposaria tornar a l’ordre de plantilles de 2013.

El que, en tot cas, queda clar és que no s’ampliarà el que estava previst per al curs que ve, que consistia en:

Infantil: un lloc de mestre Ed. Infantil en centres a partir de 10 unitats.

Primària: Llocs de treball parcials o itinerants en centres de 3, 4 i 5 unitats i un lloc de treball a determinar pel centre a partir de 9 unitats i a partir de 18 unitats. El que sí que proposa ara la Conselleria és que la dotació d’un lloc de treball més serà a partir de 13 unitats i no de 9 unitats. Per tant, queda clar que en aquest aspecte hi ha una retallada.

El Sindicat sí que valora positivament que es propose que les escoles infantils de 1r cicle es recupere un mestre més d’educació infantil, que s’havia perdut el present curs, però per a això no cal denunciar les plantilles actuals, sinó afegir aquesta proposta a les actuals. I és per això que el Sindicat reclamarà una negociació urgent sobre les necessitats d’aquests centres, quant a plantilles de personal docent i no docent, ràtios d’alumnat, etc.

Per la resta de la proposta, s’observa un retorn a les restriccions a l’hora d’autoritzar les habilitacions per a cobrir els càrrecs directius perquè exclou l’especialitat de primària i condiciona la d’infantil a l’hora de cobrir les hores dels equips directius.

Secundària i FP

En aquestes etapes les retallades són molt més evidents i clares, respecte a l’acord de plantilles, que s’havia d’acabar de desenvolupar el curs que ve. En resum, el que proposa la Conselleria és aturar aquest desenvolupament i, per tant, per al curs que ve:

• No s’incrementarà en 1 hora les hores de desdoblaments i suports en 3r i 4t d’ESO.
  • No s’incrementarà en 1 hora les hores de tutoria per a tots els grups d’ESO. A més, es retorna a les 2h en les tutories de 1r i 2n ESO que ara en tenen 3. Una retallada claríssima.
  • En els àmbits desapareix la codocència i, per tant, l’increment horari previst.
  • S’incrementa 1 hora més per a Religió en Batxillerat.
  • No s’incrementaran les hores de dedicació dels equips directius (4 hores més previstes per al curs que ve).
  • Les hores de coordinació previstes per al curs que ve tampoc s’implementaran: 4 hores més en centres fins a 8 unitats, 6 hores en centres entre 9 i 16 unitats i 8 hores en centres entre 17 i 25 unitats.
  • En les famílies professionals de Formació Professional tampoc s’implementaran les hores previstes de coordinació i només es quedaran en 3 hores: 5h de coordinació entre 1 i 3 cicles, 7h entre 4 i 5 cicles i 9h amb més de 5 cicles diferents. Tampoc s’incrementaran les 3 hores previstes per cada programa reconegut de la Xarxa Novigi.
  • En FP, tampoc es contempla les 3h de dedicació als mòduls d’idioma estranger ni les 2h de formació en empreses per grup.
  • Tot i que la Conselleria proposa un orientador/a per cada 300 alumnes, a partir del segon està condicionat que els centres complisquen amb el requisit de tindre ESO, FP Bàsica i Programes Formatius de Qualificació Bàsica, amb la qual cosa també hi haurà retallada de professorat d’orientació perquè hi ha molts instituts que no compleixen amb eixes condicions.

En definitiva, la proposta de la Conselleria comportarà les retallades que ja va preveure el Sindicat en la Mesa Sectorial del 30 de maig, quan la Conselleria va decidir denunciar els acords actuals de plantilles docents. Aquesta retallada afecta els vora 2000 llocs de treball de nova creació previstos per al curs que ve.

Si afegim les retallades d’unitats de l’arranjament escolar d’infantil i primària (206 unitats), en les EOI i en les unitats de secundària, batxillerat i FP que s’estan comunicant als centres educatius, la retallada de professorat encara serà major.

STEPV traslladarà a la resta de sindicats de la Mesa Sectorial i a la Plataforma per l’Ensenyament Públic la necessitat de convocar mobilitzacions durant els mesos de juny i juliol (i durant el curs que ve) per revertir aquestes polítiques contra l’escola pública, com a continuació de la vaga celebrada el passat 23 de maig.

Enllacem ací la proposta de Conselleria per a la Mesa Sectorial del 13 de juny i els acords signats el curs passat, invalidats pel nou govern:

Proposta plantilles per al curs 2024/25
- Proposta plantilles infantil i primària
- Proposta plantilles secundària i FP

Acords signats per tots els sindicats de la Mesa Sectorial amb el govern del Botànic, invalidats per l’actual Conselleria:
- Acord plantilles infantil i primària, per aplicar el curs 2023/24 i 2024/25
- Acord plantilles secundària i FP, per aplicar el curs 2023/24 i 2024/25