Polítiques educatives

Les entitats i sindicats de La Plataforma per l’Ensenyament Públic presenten un recurs contra el districte únic

La Plataforma ha anunciat concentracions el dia 27 de juny a València, Castelló i Alacant

Cartell de convocatòria de les concentracions per al 27 de juny

dimarts 18 juny 2024 11:23 h

Les entitats i sindicats majoritaris en matèria d’educació i que formen part de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic presenten un recurs contra el Decret d’Admissió dels centres escolars, i demanen per aquesta via la supressió de tot el relatiu al districte únic en incomplir el criteri prioritari de la llei estatal de puntuar i prioritzar por la proximitat al centre.

El districte únic beneficia la selecció discriminatòria d’estudiants i famílies per part de determinats centres educatius

En el recurs, s’apunten les diferents discriminacions que permet la Conselleria d’Educació amb el nou decret i ordre d’admissió i que dota d’un punt la circumstància específica en la baremació de la sol·licitud de plaça. Encara que centenars de centres educatius han decidit no donar un punt per circumstàncies específiques, altres centres, prenent com referencia el document enviat per Conselleria d’Educació, han anat més enllà i han decidit afavorir situacions familiars que no respecten el principi d’accés en condicions d’igualtats a les famílies participants en l’admissió (article 3.1 Principis Generals Decret 48/2024) i que incorren en discriminacions, incomplint l’article 3.2. que dicta que en cap cas hi haurà discriminació de cap tipus.

La Plataforma porta temps assenyalant que la supressió de les zones escolars és una mesura que beneficia la selecció discriminatòria d’estudiants i famílies per part de determinats centres educatius, una línia “altament segregadora” i que ocasiona que l’alumnat es concentre en uns centres educatius en detriment d’altres. Açò no és bo per a la comunitat educativa en conjunt com tampoc per a l’educació pública que acaba patint les retallades, aquests canvis previstos per al pròxim decret d’admissió escolar no ajuden en res a la llibertat d’elecció de centres de les famílies, ni milloren l’educació de filles i fills en conjunt.

A més, la Plataforma també ha informat que el dia 27 de juny hi hauran concentracions de vesprada a València, Alacant i Castelló, per continuar manifestant suport a l’escola pública i denunciar les polítiques de retallades, districte únic i arraconament del valencià de PP-VOX.

Fotos de la roda de premsa d’aquest matí