Vaga 23-M

Agraïment de la Plataforma per l’Ensenyament Públic a tota la comunitat educativa

divendres 24 maig 2024 12:33 h

Estimades membres de la comunitat educativa, famílies, representants de totes les organitzacions i entitats participants i que ens han donat el seu suport, i mitjans de comunicació:

Des de la Plataforma en Defensa de l’Ensenyament Públic valorem positivament la resposta de les comunitats educatives que van donar suport a la vaga i a les concentracions i manifestacions de matí a Alacant, Dénia, Port de Sagunt, Alcoi, Elx, Torrevella, Alcoi, Gandia, València, Castelló, Ontinyent, Petrer i Vall d’Uixó, i a les manifestacions de la vesprada a València, Castelló i Alacant. Moltes gràcies a totes les persones que s’aplegaren per reclamar al Consell que volem una educació pública, de qualitat i en valencià, i que anem a fer front a totes les seues polítiques regressives.

Amb aquesta primera crida hem aconseguit mobilitzar a milers de famílies, professorat, equips directius, estudiantat, i organitzacions sindicals i cíviques tant a nivell provincial, com nacional i internacional, que ens han donat també el seu suport. El que volem és denunciar el tancament d’aules a infantil i primària, retallades a escoles d’idiomes, paralització d’obres Edificant a les escoles, falta de recursos a la inclusió, maltractament al valencià en l’ensenyament, districte únic segregador i un transport escolar deficient. A més, també hem volgut reivindicar una millora de les condicions laborals del professorat (increments retributius, reducció d’hores lectives per a docents majors de 55 anys, augment de les plantilles, baixada generalitzada de ràtios, entre altres).

Aquesta primera vaga educativa, junt a les concentracions a les portes dels centres escolars,  ha sigut un primer pols per a aconseguir les nostres reivindicacions. Continuarem i esperem aconseguir el nostre objectiu per tindre una xarxa pública de centres educatius de qualitat i en valencià. Comptem i agraïm el vostre suport i no defallirem en instar al Consell a eliminar tots els entrebancs econòmics, burocràtics, polítics i jurídics que posen en risc les nostres escoles. Totes les entitats i comunitat educativa tenim una finalitat compartida: que l’educació pública no es toca!

Descarrega’t el text en pdf

vaga 23m