Universitats públiques

El PAS de les universitats, discriminat de la carrera professional

La Generalitat no abonarà la carrera professional d’aquest col·lectiu en 2016

dimarts 17 novembre 2015 16:14 h

Una delegació de STEPV es va entrevistar ahir dilluns 16 amb la Directora General d’Universitats, Josefina Bueno, per a traslladar-li les propostes del sindicat sobre diferents aspectes a tractar en el sector durant aquesta legislatura.

STEPV anuncia mobilitzacions si no s’abona la carrera professional al PAS de les universitats

La Directora General va coincidir amb el sindicat en la necessitat de potenciar la universitat pública. En eixe sentit, es va comprometre a reduir progressivament les taxes i potenciar les beques a l’alumnat, augmentar les beques Erasmus i abonar el deute històric a les universitats. També està d’acord en mantindre l’actual estructura de 4+1.
També es va comprometre a dur endavant una reivindicació del sindicat com és convocar una Mesa General d’Universitat per a tractar els aspectes comuns que afecten tot el sector i negociar les condicions laborals del professorat. En eixe sentit, es vol abordar algunes figures de professorat com l’ajudant doctor, el professorat associat o el professorat acreditat, per buscar solucions a les problemàtiques que s’han presentat aquests darrers anys. STEPV reclama també que s’aborde la negociació d’un conveni col·lectiu en eixe marc de negociació.
Un dels temes que va plantejar STEPV i que preocupa al col·lectiu del PAS, va ser l’abonament de la carrera professional en cumpliment del compromís electoral. El sindicat ja ha denunciat que no consta la partida pressupostària compromesa per això en els pressupostos de 2016, mentre que es manté per al personal de Sanitat i de la Generalitat Valenciana, fent-lo extensiu al personal de justícia, la qual cosa suposa clarament un greuge comparatiu i una discriminació. La Directora General va informar que no s’abonarà la carrera professional en 2016, però que s’inclourà en els pressupostos de 2017, com es va comprometre el Conseller d’Educació, Vicent Marzà.
L’argument és que no tenen pressupost per incloure aquesta partida en 2016. STEPV va manifestar el seu rebuig a aquesta decisió i va anunciar que s’obrirà un conflicte laboral en el sector i es convocaran mobilitzacions per reclamar aquest abonament compromés.