Meses de negociació

El calendari d’Educació, lesiu per als drets del professorat

FE CCOO PV i STEPV fan servir la majoria en la mesa, atés que havia sigut acceptat l’ajornament sol·licitat per FE TE UGT PV.

dijous 14 juny 2012 20:44 h

En la mesa tècnica de hui no podia estar present el sindicat FETE UGT PV. Per aquesta causa els sindicats FE CCOO PV i STEPV hem donat suport a la sol·licitud feta per FETE UGT PV d’ajornar la negociació per a demà.

El principi de bona fe negociadora implica pactar els calendaris adequadament

L’Administració no ha atés la demanda i els sindicats STEPV i FE CCOO PV hem manifestat que no es complien les condicions per a l’adequada defensa dels drets del professorat i a la negociació col·lectiva.
Recordem que el principi de bona fe negociadora implica pactar els calendaris i adequar-los a les dates que asseguren la representació dels treballadors i treballadores, fet que no ha observat l’administració ja que ha sigut inflexible amb el canvi de data. Hem insistit amb la voluntat a negociar els punts proposats per a hui, però considerem que no pot faltar una part de la representació del professorat.
En la mesa de hui s’havien de tractar temes tan importants com les instruccions d’inici de curs de centres d’educació especial, escoles oficials d’idiomes, centres que imparteixen FP i programes de qualificació professional inicial (PQPI), entre altres assumptes.
En aquestes instruccions l’administració vol imposar l’augment d’hores lectives del professorat, com a aplicació del RDL 14/2012 de retallades a l’ensenyament públic elaborat pel ministeri i desenvolupat al País Valencià en el Decret 73/2012 i l’Ordre 19/2012.
Els sindicats STEPV i FE CCOO PV hem demanat la retirada d’aquesta normativa lesiva per al professorat i per l’escola pública i tornarem a demanar-ho en la següent mesa on puguem negociar amb les condicions mínimes de respecte a la representativitat de treballadores i treballadors.