Oposicions

Conselleria proposa una oferta pública d’ocupació docent de 1055 places

divendres 18 desembre 2015 14:46 h

La Conselleria d’Educació ha fet una proposta aquest matí en Mesa Sectorial de l’oferta pública d’ocupació de 1055 places, distribuïdes per cossos i especialitats, com es pot veure en el quadre més abaix. A més, hi haurà una convocatòria separada de 400 places més, reservades a accés a subgrup superior (és a dir, per a mestres i professorat tècnic de FP que vulga passar a secundària).

El Sindicat ha plantejat la necessitat de tractar el sistema d’oposicions, per evitar els greuges que s’han produït

Segons el Secretari Autonòmic, Miguel Soler, que ha presidit la Mesa Sectorial, és una oferta que no està tancada i que pot tindre modificacions, per això han convocat una nova Mesa Sectorial el pròxim dia 23 de desembre.
Les 1055 places són el màxim que, segons Conselleria, poden ofertar d’acord amb la taxa de reposició, que ja és del 100%, després de diverses ofertes en què la taxa era del 10% o del 50%. Aquesta xifra es correspon amb el nombre de jubilacions d’enguany, i pot tindre alguna mínima modificació a l’alça si es produeix alguna jubilació més abans que acabe l’any.
STEPV ha condicionat aquesta oferta a l’existència d’un pla d’estabilitat i d’un accés diferenciat per al professorat interí, per a garantir la continuïtat en el treball d’aquest col·lectiu i, alhora, l’accés a la funció pública d’aspirants que no formen part de les borses de treball actualment.
Per primera vegada, la Conselleria ha especificat en la mesa d’oferta pública les especialitats en què s’ofertaran aquestes places en cada un dels cossos, excepte en el de Catedràtics de Música i Arts Escèniques, ja que han d’estudiar amb més deteniment les plantilles.
D’altra banda, el Sindicat ha plantejat la necessitat de tractar el sistema d’oposicions, per evitar els greuges que s’han produït en anteriors convocatòries (com aprovar determinades quotes d’aspirants, entre altres aspectes). El Secretari Autonòmic s’ha compromés a abordar aquestes qüestions i estudiar-les amb els sindicats.
STEPV també ha plantejat el cas en les últimes oposicions de no reconeixement per part d’alguns tribunals de la puntuació del B2 de Valencià. Molts aspirants afectats ho van reclamanar però la Conselleria ha desestimat aquestes reclamacions i només queda, per tant, la via del contenciós administratiu. El Sindicat entén que les persones demandants tenen raó i, per tant, assessorarà les persones afectades que ho desitgen.
D’altra banda, STEPV ha preguntat sobre la part proporcional de la paga extra de 2012 que el professorat interí no ha cobrat. La resposta de l’administració ha estat que s’abonarà en la nòmina de desembre.

Descarrega’t ací la proposta d’oferta pública d’ocupació