Reforma educativa

STEPV presenta el document sobre la LOMQE a la directiva d’ADIESPV

L’Associació de Directors i Directores de Secundària manifesta la seua preocupació per l’aplicació de l’FP Bàsica el curs que ve

Un moment de la reunió entre representants de STEPV i ADIESPV

dimecres 05 febrer 2014 08:40 h

STEPV s’ha reunit amb representants de l’Associació de Directors i Directores d’IES del País Valencià dins la roda de presentacions del document sobre la inaplicació de la LOMQE.

La setmana passada el Sindicat també es va reunir amb l’Associació de Directors i Directores d’Infantil i Primària (AVDIP), ja que de les 41 mesures plantejades en el document, 28 (quasi el 70%) van destinades a les direccions dels centres educatius, que assumiran noves competències amb la LOMQE. És per això que STEPV considera fonamental la implicació dels equips directius en la lluita per a frenar l’aplicació de la llei.
Durant la reunió, la directiva d’ADIESPV ha traslladat al Sindicat la coincidència, com en el cas d’AVDIP, en la mesura plantejada pel sindicat de no executar les noves funcions dels directors i directores que la LOMQE els transvassa del Consell Escolar i que buiden de tota capacitat de decisió a aquest òrgan de la comunitat educativa.
Els representants de les direccions de secundària han mostrat preocupació per la implantació el curs que ve de la FP Bàsica, que substituirà el PQPI i que només ha desenvolupat 14 títols que estan encara en fase d’esborrany i que són clarament insuficients per a cobrir tots els títols dels PQPI. En eixe sentit, el representat d’STEPV ha informat que el Consell Escolar de l’Estat ha proposat al Ministeri l’ampliació d’aquests títols. Tant ADIESPV com STEPV han coincidit en la limitació de la FP Bàsica, que només permet la continuació en l’FP de Grau Mitjà, mentre que l’actual PQPI permet, a més, obtindre el Graduat en ESO. S’entén, per tant, que és una manera de segregar l’alumnat entre secundària i FP com en temps passats, anteriors a la LOGSE.
El Sindicat també ha informat de la campanya de recuperació de drets laborals que ha posat en marxa, que tindrà una acció de carrer el pròxim 15 de febrer amb manifestacions a Alacant, València i Castelló, i que té entre els diferents punts reivindicatius de les plantilles retallades de primària, secundària i FP, la denúncia de la càrrega burocràtica que han de suportar els equips directius, la recuperació salarial, etc.

lomqe campanya lomqe