Professorat interí

STEPV exigeix un pla d’estabilitat del professorat interí davant l’oferta massiva d’oposicions

El Sindicat convoca assemblees el 6 de setembre a Alacant, València i Castelló

Un moment de la concentració d'aquest matí

dimarts 25 juliol 2017 17:25 h

STEPV ha exigit en la Mesa Sectorial sobre l’oferta pública d’ocupació per als pròxims anys que s’ha celebrat aquest matí, un pla d’estabilitat per al professorat interí per a evitar que les oposicions que es duran a terme els pròxims anys no comporte la pèrdua de llocs de treball. Aquesta és la línia roja i una exigència històrica del Sindicat i més en un procés tan ampli com el que proposa la Conselleria.

La Conselleria, de la mà del Secretari Autonòmic d’Educació, ha explicat la proposta global de l’oferta. Ha informat que de les 13.000 places proposades, 6.000 correspondran a la previsió de jubilacions que es produiran fins 2021 i 7.000 a places estructurals que ocupa actualment professorat interí. El Secretari Autonòmic també ha explicat que les 4.000 places que s’han recuperat aquests darrers cursos no s’han tingut en compte en la proposta. També ha explicat que estan tenint en compte la situació del professorat major de 55 anys si no superen les oposicions. Igualment, ha explicat que la Conselleria no pot activar processos de consolidació ni l’accés diferenciat perquè és competència estatal.
STEPV ha insistit en què aquests processos selectius no poden comportar la pèrdua de llocs de treball per al professorat interí i la Conselleria s’ha compromés a eleborar un estudi de les darreres oposicions de cada especialitat. En eixe sentit, STEPV ha advertit que professorat interí ja ha perdut el seu lloc de treball per culpa dels processos selectius convocats en el cos de professorat i de catedràtiques de Música i Arts Escèniques, d’Art i Disseny i de Formació Professional.
Per això, STEPV no acceptarà aquesta oferta pública d’ocupació sinó s’acorda un pla d’estabilitat i hi ha un compromís ferm de la Conselleria en no desplaçar cap docent interí en aquests processos selectius.
En acabar la Mesa Sectorial, representants de STEPV, AFID i de la CPI s’han adreçat als centenars de docents interins a informar sobre el contingut de la Mesa, que no s’ha tancat encara, i s’ha acordat convocar assemblees el pròxim 6 de setembre a Alacant, València i Castelló.
El Sindicat vol agrair al professorat interí que ha acudit a la concentració i ha animat al col•lectiu a continuar la lluita i la reivindicació per la consolidació i l’estabilitat del professorat interí i a acudir a les assemblees de setembre.
La negociació no està tancada i cal continuar la reivindicació i la mobilització perquè cap interí perga el seu lloc de treball.