Oposicions

STEPV convoca concentració de professorat interí dimarts 25 de juliol a les 11h

La Conselleria anuncia en premsa l’oferta pública d’ocupació massiva per als pròxims anys

Taula rodona de partits polítics durant les jornades de professorat interí

divendres 21 juliol 2017 16:31 h

Una de les conclusions dels tres dies de jornades de professorat interí celebrades els 18, 19 i 20 de juliol va ser el rebuig a un procés massiu d’oposicions amb l’actual model de concurs oposició, per evitar que el professorat interí puga perdre el seu lloc de treball si no supera aquest procés. La proposta de STEPV és activar processos de consolidació del professorat interí i establir un accés diferenciat perquè també hi puguen accedir les persones aspirants de fora del sistema.

La Conselleria, en lloc d’interessar-se per les peticions del professorat interí concentrat en els jardins de la Conselleria d’Educació durant tres dies, ha preferit informar a la premsa dels seus plans sobre l’oferta pública d’ocupació i ha informat que convocarà 13.000 places en cinc anys. Després de fer-ho públic ha convocat la Mesa Sectorial per a negociar el que ja ha donat per tancat als mitjans de comunicació.

Per a STEPV, aquesta forma de procedir és més pròpia del passat i manifesta la manca de respecte i sensibilitat cap al col·lectiu que defensa els seus llocs de treball.

Per al Sindicat, la línia roja que no està disposat a acceptar és que cap docent interí siga expulsat del sistema per la convocatòria d’oposicions massives, que segueixen un model de concurs-oposició que s’ha demostrat injust i obsolet.
És per això que STEPV convoca una concentració de professorat interí dimarts 25 de juliol a les 11h, una hora abans de l’inici de la Mesa Sectorial, per tornar a manifestar i fer sentir a la Conselleria la preocupació del col·lectiu davant d’aquest anunci.

Carlos Marco Blasco

21 juliol 2017 / 17:59 h

Una de les qüestions que han quedat clares en les jornades és que l’accés diferenciat per a interins existeix en altres administracions. Doncs és possible fer-ho també en educació, i és un greuge per als professors que s’els negue. Aquest punt cal remarcar-ho i explicar-ho a tots. I més quan en educació molts interins han recorregut al llarg d’anys molts quilòmetres cobrint llocs diferents, i deixant familia i fills. Damunt si tenen més de 55 anys van per sempre a l’atur (i sembla que alguns sindicats són insensibles també a això). Enhorabona a STEPV per les jornades i la seua sempre incondicional defensa dels treballadors.