Professorat interí

STEPV i CPI valoren positivament el primer dia de les jornades de professorat interí

Més de 200 persones han participat en els actes organitzats

Un moment de les jornades

dimarts 18 juliol 2017 21:02 h

Avui ha tingut lloc la primera de les tres jornades organitzades per STEPV i la Coordinadora de Professorat Interí (CPI) en els jardins de la Conselleria d’Educació, sota el lema “Per la consolidació i l’estabilitat del professorat interí”.

En la primera xerrada hi han intervingut Voro Benavent, responsable d’Acció Sindical de la Confederació d’STEs i Ángel Hernández, membre de la Plataforma Estatal per la Consolidació i l’Estabilitat del Professorat Interí, per a informar i analitzar la més que probable convocatòria massiva d’oposicions els pròxims anys. També s’ha informat de les negociacions en el MEC sobre la possible modificació del Reial Decret d’ingrés a la funció pública.
Seguidament s’ha tractat la situació del professorat interí en diverses comunitats autònomes (Múrcia, Catalunya, Castella-la Manxa i Madrid). La taula rodona ha servit per a evidenciar les diferents condicions laborals del professorat interí segons el territori on treballe.
A la vesprada s’ha fet un balanç sobre els dos anys de legislatura de l’actual govern. Tot i que han dut a terme accions positives (aplicació de l’acord de 2010, possibilitat de desactivació, reducció del temps de substitució, recuperació de part de la plantilla), el professorat interí s’ha vist decebut en les darreres mesures preses per l’administració: repetició de centre, catalogació de places en anglés, incertesa davant la convocatòria d’oposicions, reducció de la plantilla d’AL i PT, insuficient reducció de ràtios, etc.
A continuació han intervingut membres de les Kellys (cambreres d’hotel) i de l’empresa Deliveroo per a explicar les nefastes condicions laborals que han de patir i la lluita que porten a terme per la dignificació del seu treball.
La primera jornada ha finalitzat amb l’actuació d’Ivan Brull, cantautor valencià.
Les organitzacions convocants valoren positivament aquesta primera jornada reivindicativa, solidària i lúdica, malgrat alguns obstacles plantejats inicialment per la Conselleria per a desenvolupar amb normalitat la jornada.
STEPV i CPI animen al professorat interí i al professorat en general a continuar participant en les dues jornades que queden per tal de fer visible les reivindicacions del professorat.
Consulta ací el programa