Professorat interí

El professorat interí demana a Conselleria que atenga les seues reivindicacions

Avui s’ha analitzat la situació del professorat interí al País Valencià, els processos de consolidació en la funció pública. També han intervingut els diferents col·lectius en lluita i s’ha informat sobre la situació de les persones refugiades

Un moment de les jornades aquest matí

dimecres 19 juliol 2017 22:56 h

Avui ha tingut lloc la segona de les tres jornades organitzades per STEPV i la Coordinadora de Professorat Interí (CPI) en els jardins de la Conselleria d’Educació, sota el lema “Per la consolidació i l’estabilitat del professorat interí”.

Demà dijous, darrer dia de les jornades, comptarem amb una taula rodona amb els partits polítics

Durant el matí s’ha analitzat la situació del professorat interí al País Valencià i s’ha reclamat a la Conselleria que atenga les peticions del col•lectiu com, per exemple, homologar les condicions laborals del funcionariat de carrera i interí,  derogar la repetició de centre, descatalogar les places en anglés i possibilitar que el professorat interí sense la capacitació puga optar a comarques castellanoparlants, en igualtat de condicions que el funcionariat de carrera.
Seguidament s’han tractat els processos de consolidació que s’apliquen o s’han aplicat en altres sectors de la funció pública com en sanitat o en l’Ajuntament de València, de la mà de Rafa Reig (Intersindical Salut) i Jesús Jiménez (STAS Ajuntament de València). Joan Blanco, de STEPV, ha explicat els diferents processos d’ingrés a la funció pública docent des dels darrers 40 anys.
A la vesprada, hi han participat representants dels diferents col·lectius educatius en lluita: Plataforma Cremona, Assemblea de Professorat de Filosofia, El sud trenca el silenci i AMPAs de Castelló en lluita, que han explicat les seues reivindicacions i propostes per solucionar-les.
Les taules rodones han conclòs amb la participació de CEAR País Valencià, Obrim Fronteres i Valencia Acoge, que han exposat la crítica situació de les persones refugiades i represaliades de diferents països.
Per tancar aquesta segona jornada les persones participants han gaudit de l’actuació de Quim Sanç i Ximo Caffarena.
Demà dijous, darrer dia de les jornades, comptarem amb una taula rodona, entre altres activitats, on hi intervindran representants del PSPV, Compromís, Podem, EU i ERPV.

Carlos Marco Blasco

21 juliol 2017 / 17:43 h

Ara toca que els interins lluiten ja des de els seus centres per la consolidació com existix en altres administracions. Però cal lluitar i unir en aquesta lluita a tots, i siguen del sindicat que siguen (per cert, no deixa de ser curiós que els demés sindicats sí que hajen demanat sols que no s’inactiven els professors interins que no tenen la Capacitació en Valencià enguany, quan aquí portaven fent ‘prorrogues’ dècades i el valencià és oficial: molt valencians són aquests sindicats que sols en això defensen els interins…).