Mobilitzacions

STEPV dóna suport la Vaga a l’educació pública de Catalunya

El Sindicat de Treballadores i Treballadors de l’Ensenyament del País Valencià – Intersindical Valenciana (STEPV) dóna suport la Vaga Unitària de professorat de Catalunya convocada pels sindicats USTEC·STEs (IAC), CCOO, I-CSC, ASPEPC·SPS, CGT i UGT per al proper dijous 16 de maig de 2019.

dimecres 15 maig 2019 10:11 h

STEPV, que manté una carta de relacions amb la USTEC-STES (IAC), sindicat majoritari de l’educació pública catalana, vol expressar tota la seua solidaritat a aquesta jornada de vaga en defensa de mesures que milloren la qualitat educativa i les condicions laborals del personal que treballa als centres docents públics de Catalunya.

La vaga està convocada per exigir:

• El restabliment de l’horari lectiu anterior a les retallades i la recuperació de l’horari de permanència del professorat de Secundària;
  • La reducció de les ràtios i cap tancament de grups a l’ensenyament públic i
  • La reversió d’altres condicions laborals com: acabar amb la precarietat laboral al sector, estabilitzar el personal interí i substitut, retornar el caràcter lectiu de les dues hores de reducció al personal major de 55 anys, augmentar el personal de suport educatiu per atendre la diversitat, recuperar del poder adquisitiu perdut incloent també el retorn al reconeixement del primer estadi de 9 a 6 anys, potenciar la Formació Professional pública i de qualitat, retirar del Decret de Plantilles (39/2014)...
  • Finalment, des de l’STEPV reiterem tot el nostre suport a les treballadores i treballadors de l’ensenyament de Catalunya, als sindicats de l’ensenyament i al conjunt de la Comunitat Educativa catalana en la lluita per una escola pública, catalana, democràtica i cohesionadora.

vaga ustec 16 de maig