Condicions laborals

STEPV dóna suport a la concentració de l’EOI d’Alacant, Elda i Elx

El professorat del centre reclama retornar a les 18h lectives

Un moment de la concentració aquest matí a l'EOI d'Alacant

dimecres 17 abril 2019 17:47 h

Aquest matí, membres del professorat del claustre de l’EOI d’Alacant, Elda i d’Elx han celebrat una concentració a la porta del centre per a reclamar la recuperació de les 18h lectives per al curs que ve i no les 19h que proposa la Conselleria (i 18h el curs 20/21). STEPV comparteix aquesta reivindicació i l’ha traslladat a la Conselleria d’Educació en les darreres meses de negociació. Una delegació del Sindicat ha acompanyat el professorat concentrat aquest matí.

D’altra banda, hi ha una acumulació de dubtes i problemes en les EOI actualment. STEPV ha instat a la Conselleria a solucionar aquests problemes el més aviat possible.
Un exemple d’això és la proposta desequilibrada de professorat de suport per les correccions de les PUC de Valencià 2018-2019 enviada als centres des del SIPE. Tot i haver més alumnes a avaluar, com és el cas de moltes escoles, l’increment de professorat de suport proposat no va ni molt menys en consonància. No únicament no se soluciona la problemàtica plantejada any rere any sobre aquesta sobrecàrrega del professorat de valencià sinó que s’amplifica.
Per una altra banda, a una reunió mantinguda amb les direccions de les EOI el 5 d’abril, el SIPE va demanar que abans del 30 d’abril feren arribar una prospecció de grups de cares al curs que ve a Planificació Educativa, sense tindre clares una sèrie de coses tan simples i essencials com ara l’aplicació de les suposades 19 hores lectives pel curs 2019/2020 (i no les 18h reivindicades pel sindicat) o la publicació del decret de currículum que es va negociar el 28 de febrer.
El passat 12 d’abril, des de STEPV vàrem enviar un correu electrònic al SIPE sumant-nos a les queixes plantejades des de les direccions i demanant, entre d’altres per la previsió de publicació del decret de currículum i per la negociació de les instruccions d’inici de curs d’ EOI (quan per la resta d’ensenyaments està previst negociar-les al mes d’abril)
Hui hem rebut resposta, indirecta i parcialment, ja que des del SIPE han comunicat als centres que el curs que ve les hores lectives als centres seran efectivament 19 (tot i no haver-se publicat ni negociat el decret de reversió de retallades que comportaria aquest canvi de manera oficial). A més, s’adjunta una proposta organitzativa que d’entrada està sent rebuda molt negativament i, per una altra banda, no s’ha negociat amb els sindicats (tot i afectar i modificar les condicions de treball). Segons els centres, la proposta del SIPE seria organitzativament un caos.
Quan es va tractar en Mesa Sectorial el futur decret de currículum EOI, el 28 de febrer de 2019, STEPV va fer diferents intervencions entorn a si el decret negociat havia tingut en consideració un possible escenari lectiu de 18 o 19 hores i tot el que comportava organitzativament. També vàrem manifestar que volíem saber prèviament a la publicació del Decret quines modificacions havien estat incorporades. A hores d’ara encara no tenim resposta al respecte tot i haver reiterat la demanda en una reunió bilateral amb el Director General de Política Lingüística (el 6 de març).
A aquesta mateixa reunió bilateral també vàrem demanar una Mesa Sectorial específica per tractar temes pendents de millora, a la qual cosa el Director General ens va respondre que finalment no hi havia marge per aquesta Mesa Sectorial dintre del que quedava de legislatura tot i que inicialment s’havia de portar a terme al llarg de mes d’abril.
Arribats a aquest punt, des de STEPV demanem:
-Marge més ample als centres per lliurar les prospeccions pel curs 2019-20.
-Negociació de les instruccions d’inici de curs i publicació del decret de currículums EOI amb anterioritat al lliurament de les prospeccions.
-Revisió a l’alça, atenent les demandes dels centres i de manera urgent, de la proposta de professorat de suport per les PUC de Valencià.
-Convocatòria de Mesa Sectorial Específica EOI per negociar les modificacions que ha de comportar el fet de passar de 20 a 19 hores lectives pel curs 2019-2020 i d’altres, tal i com proposa la Conselleria (STEPV reclama i reclamarà 18h lectives i no 19h).

eoi