Meses de negociació

STEPV denuncia el caos organitzatiu en la Conselleria d’Educació

Convoquen a Mesa Sectorial fora de termini, sense enviar tota la documentació. Després modifiquen l’ordre del dia i tampoc envien tota la documentació que, finalment s’envia hores després. I tampoc convoquen la Mesa Tècnica sobre les plantilles docents que havia proposat la pròpia Directora General de Personal

dimarts 25 juny 2024 16:09 h

Aquest matí la Conselleria ha enviat fins a tres correus electrònics per convocar la Mesa Sectorial d’Educació per aquest dijous 27 de juny a les 9:30h.

El primer correu ha estat enviat a les 9:29h d’avui, un minut abans que finalitzara el termini per convocar amb les 48 hores preceptives. La Mesa Sectorial es convoca amb 4 punts de l’ordre del dia:

1.- Circular sobre permisos i llicències

2.- Instruccions d’inici de curs dels conservatoris elementals i professionals de música i dansa per al curs que ve.

3.- Instruccions d’inici de curs de les EOI per al curs que ve

4.- Torn obert de paraula.

En el correu, tanmateix, avisen que només envien la documentació del punt 1 i que la resta de la documentació s’enviarà al llarg del matí.

A les 12:28h el Sindicat rep un segon correu en el qual s’indica el següent:

Adjuntem de nou la convocatòria de la Mesa Sectorial que se celebrarà el dijous 27 de juny a les 09:30h, ja que el títol dels punts 2 i 3 de l’ordre del dia s’ha modificat. Adjuntem la documentació del punt 2. En un altre correu enviarem la documentació del punt 3.

Se substitueixen els punts 2 i 3 de la Mesa Sectorial pels següents:

2.- Criteris per a la determinació de les plantilles dels conservatoris elementals i professionals de música i dansa per al curs que ve

3.- Criteris per a la determinació de les plantilles de les EOI per al curs que ve.

I, a les 14:06h el Sindicat rep un tercer correu amb la documentació sobre les plantilles de les EOI.

En canvi, no s’ha rebut la convocatòria de la Mesa Tècnica, proposada per la mateixa Directora General de Personal, Sonia Sancho, en la Mesa Sectorial del 13 de juny per a tractar amb detall les plantilles docents. A més, en la Mesa Sectorial del passat 20 de juny, la Conselleria va afirmar que ens convocarien a eixa Mesa Tècnica aquesta setmana, cosa que, de moment, no ha passat. Entenem que no es convocarà aquesta mesa finalment perquè la Conselleria ha enviat als centres les instruccions per a les plantilles del curs que ve, incomplint, per tant, la seua paraula.

Davant d’aquest caos organitzatiu i desficaci per part de la Conselleria, STEPV ha sol·licitat l’ajornament de la Mesa Sectorial per a, com a mínim, divendres 28 de juny, per a tindre temps d’estudiar una documentació tan densa i que els centres i professorat afectat també tinga temps per revisar la normativa i fer les aportacions corresponents.

El Sindicat entén que la Conselleria no ha complert amb les 48 hores preceptives per a convocar la Mesa Sectorial, ja que tot i que el primer correu ha arribat dins de termini, la documentació s’ha enviat a posteriori i, fins i tot, s’han substituït dos punts de l’ordre del dia i no s’ha convocat el que estava previst.

Si no s’accepta la proposta d’ajornament de la Mesa, el Sindicat estudiarà jurídicament la possibilitat d’impugnar-la, ja que, a la pràctica, no s’ha tingut la documentació necessària amb les 48 hores mínimes per a preparar en condicions la Mesa Sectorial. Igualment, el Sindicat estudiarà altres mesures de protesta si no s’atén la petició, que entenem que és de sentit comú, d’ajornar la mesa un dia.

mesa sectorial caos