Privatització de l’ensenyament

Massamagrell renuncia a cedir sòl públic per a un CIS

L’ajuntament de Massamagrell ha reculat en la idea de cedir sòl públic per a la construcció d’un CIS a la localitat, segons va manifestar el regidor d’Educació, Enrique Senent, en el transcurs del consell escolar municipal

Representants de la Plataforma presenten instàncies a l'Ajuntament contra la cessió de sòl públic

dijous 31 octubre 2013 08:14 h

La Plataforma en defensa de l’escola pública de Massamagrell, integrada per representants de les AMPA dels CEIP Bisbe Amigó, CEIP Sant Joan Evangelista, CEIP Verge del Rosari, IES Massamagrell i del professorat dels centres públics de la localitat, s’ha mostrat satisfeta que l’ajuntament de Massamagrell haja manifestat en el cem que mai no s’ha pres seriosament la decissió de cedir sòl públic per a la construcció d’un centre privat (CIS) a Massamagrell.

Aquest canvi d’opinió del govern municipal és fruit de la pressió exercida per la comunitat escolar

Segons han manifestat membres de la Plataforma, aquest canvi d'opinió del govern municipal és fruit de la pressió exercida per la comunitat escolar davant del que han qualificat com “un disbarat, ja que l'oferta de places escolars a Massamagrell és suficient per a la demanda existent i la construcció d'un centre privat en terrenys públics cedits durant 75 anys crearia una distorsió en el mapa escolar de la localitat i significaria un deteriorament de l'ensenyament públic”. Així mateix, segons han afegit les mateixes fonts, “aquest model de potenciació de l’escola privada no suposa una major oferta o llibertat per a les mares i pares, ja que a Massamagrell es disposa de diversos centres públics on les famílies poden escolaritzar les seues filles i els seus fills, centres que desenvolupen la seua tasca amb un alt nivell de qualitat”. Segons s'ha recordat des de la Plataforma, els carnestoltes reivindicatius, les diverses concentracions, la difusió de samarretes i la presentació de vora un miler d'instàncies contra el CIS, han obligat l'ajuntament a recular en la seua intenció inicial. “La lluita dóna els seus fruits”, han insistit.
Per altra banda, Vicent Monroig, representant del professorat per STEPV, ha declarat que “la cessió de sòl públic per a la construcció d'un centre privat suposa malbaratament de diners públics i no comporta cap benefici per a la millora de la qualitat educativa, que és el que preocupa a la ciutadania”. A més a més, “aquesta iniciativa implica la renúncia a l'escola pública de qualitat com a l’única que pot garantir la igualtat d’oportunitats de tota la població en edat escolar i com a compoensadora de les desigualtats socials”, ha manifestat el responsable sindical.