Polítiques educatives

L’aprovació de la LOMQE constata l’aïllament del PP

STEPV treballarà per la seua inaplicació i derogació

Wert, totalment sol, en el debat sobre la LOMQE

divendres 11 octubre 2013 12:34 h

El Congrés de Diputats ha aprovat la LOMQE amb l’únic suport del Partit Popular. Aquesta llei és una llei de partit com ho ha demostrat el resultat de la votació i no la que necessita ni el sistema educatiu valencià ni l’espanyol. Sota molts tòpics típics de la dreta més rància del segle passat s’ha debatut i aprovat una llei que trenca el principi d’igualtat i el dret a l’educació.

El debat de la LOMQE s’ha produït amb la sola presència del ministre Wert ja que cap altre membre del govern ha estat en el moment de debat. Aquest fet és, per a STEPV, molt greu en posar en evidència que al govern li importa molt poc l’educació. Això sí, tots han acudit a votar per garantir la seua aprovació.
La llei aprovada suposa una clara involució del sistema educatiu cap un sistema que pretén segregar l’alumnat en funció de les rendes familiars o l’extracció social i desviar-lo cap el món del treball per impedir el seu accés a l’educació superior. També acaba amb la gestió democràtica i la participació de la comunitat educativa en la vida diària dels centres. El govern opta per una gestió burocràtica, antidemocràtica i jerarquitzadora, fent que les direccions siguen nomenades pel govern de torn i no per la comunitat educativa. La finalitat és controlar políticament els centres i garantir l’adoctrinament de l’alumnat.
Quant el professorat, la llei ataca la professionalitat del professorat i els seus drets laborals. La llei es fonamenta en una afirmació totalment falsa que és la manca de formació i professionalitat del professorat. Una afirmació repetida pels càrrecs del MEC i de la Conselleria d’Educació per justificar la reforma educativa. Però ni uns ni altres aporten cap dada que sustente aquesta afirmació tan demagògica i tan allunyada de la realitat.
A més, suposa un atac a l’autonomia dels centres, una involució en la normalització lingüística i l’adoctrinament pel tractament que se li dóna a la religió catòlica.
Per tot això, entre altres qüestions, STEPV s’oposa a la Llei i treballarà per la seua derogació i per impedir que siga aplicada els centres docents valencians. El dia de l’aprovació de la LOMQE va convocar concentracions en les quals han participat centenars de persones i anuncia noves per als propers dies. Aquestes seran:
Entre els dies 14 i 23 d’octubre: assemblees de professorat i tancaments als centres docents.
18 octubre. Concentracions centres.
24 octubre. Vaga General Educativa.
A més, el Sindicat valora positivament la confluència de la totalitat de partits, a excepció del PP, sindicats, CEAPA, Europa Laïca, associacions estudiantils… que s’han compromés a derogar la LOMQE en el moment que canvïe l’actual majoria parlamentària.

lomqe