Mobilitzacions

L’Acampada entra en el seu segon dia

• Una vintena de persones han passat la nit acampades al PROP de Gregorio Gea.
  • Hui arriben les escoles en lluita de Castelló.

Gabriela Lobato intervé en l'Acampada per l'Escola Pública

dijous 17 juliol 2014 15:23 h

Una vintena de persones han passat la nit acampades al PROP de Gregorio Gea, després que ahir, a última hora de la vesprada, la policia obligara a traslladar l’Acampada des de la Conselleria. El trasllat es va produir en un ambient festiu i de manifestació pels carrers que envolte l’antic hospital de La Fe. Prèviament, havia participat l’humorista Xavi Castillo, amb una hilarant i reivindicativa actuació, que va fer les delícies d’un públic molt nombrós. De matinada, el cantant Senior va acompanyar les persones que es quedaven a passar la nit.

Un grup de persones tornarà a pernoctar hui al PROP de Gragorio Gea

Aquest matí, l’Acampada ha comptat amb la presència de politòloga Gabriela Levato, que ha fet una xarrada que duia per títol “Coneixement, educació i escola pública. Resistir i canviar el present per a viure en dignitat”. Després, ha participat PAH-València, que ha parlat sobre l’actualitat la crisi humanitària dels desnonaments.

acampada 17 de juliol

La sessió matinal ha comptat, de nou, amb la presència de nombroses entitats, moviments socials i formacions polítiques que han donat suport a l’Acampada.

Aquesta vesprada continua l’Acampada amb l’arribada de les escoles de Castelló en lluita, un altre col·lectiu víctima de l’acarnissament de l’arranjament escolar d’enguany amb l’escola pública i en valencià.

Com ahir, després de l’assemblea, hui hi haurà activitats per a menuts i adults, amb el Taller de marcapàgines, organitzat per Orriols per l’Escola Pública, i l’actuació del grup Trobadores de Castelló. Les xarrades aniran a càrrec de Sònia Caparrós, amb “Quina és la situació del valencià amb la LOMQE?” i de les escoles en lluita de Castelló. A poqueta nit, actuaran els dolçainers de “Estrella Rpja” de Benimaclet, d’Àlvar Carpí i Toni de l’Hostal.

Després del sopar i l’assemblea, un grup de persones tornarà a pernoctar al PROP de Gragorio Gea.

Podeu consultar la programació de l’Acampada en aquest enllaç.

En Vilaweb han publicat avui un vídeo amb el resum de la jornada d’ahir.

D’altra banda, les Marees per l’educació Pública, que estan reunides aquests dies a Pontevedre, van aprovar una resolució de suport a l’Acampada i els col·lectius en lluita que hi participen.

Durant el dia, l’Acampada ha rebut la visita de diferents entitats i partits polítics que hi donen suport, com FAPA-València, FAPA-Penyagolosa, Escola Valenciana, Castelló per la llengua, EUPV o Compromís.