Sistemes de protecció

La pandèmia exigeix més mesures pel Pla de Contingència

L’actualització del Pla de Contingència, destinat a combatre aquest tràngol i garantir la salut de la comunitat educativa, incorpora moltes propostes de STEPV, però en la recent actualització no s’han recollit les noves propostes

dimecres 02 desembre 2020 15:42 h

La Conselleria d’Educació ha actualitzat recentment el Pla de Contingència, que en les seues primeres redaccions d’abans de l’estiu incorporava moltes propostes de STEPV. L’actualització recent, en canvi, no ha recollit les propostes plantejades pel Sindicat, que estan recollides en aquest document.

STEPV ha presentat 18 al·legacions més al Pla de Contingència

El Sindicat ha sol·licitat, atenent a la Llei de Prevenció de Riscos Laborals, que es realitze la revisió pràctica i es tinguen en compte les aportacions al Pla de Contingència realitzades pels diferents Comités de Seguretat i Salut Laboral (CSSL).
STEPV ha reclamat 18 noves mesures per actualitzar el Pla de Contingència que s’afegeixen a les 21 presentades a dia 15 de setembre, que sumen un total de 39 a causa de l’evolució i atenent l’empitjorament de la pandèmia.
Com a sindicat majoritari,  STEPV ha sol·licitat als diferents Comités de Seguretat i Salut Laboral, la convocatòria extraordinària dels diferents Plens de les tres províncies, amb la finalitat que s’actualitze el Pla de Contingència. En els darrers dies s’han realitzat plens dels CSSL a Alacant, València i Castelló. STEPV va presentar 18 noves al·legacions. Al ple de València es van presentar quatre al·legacions més, però a Alacant i Castelló només STEPV n’ha presentat.
Des de principi de curs, el Sindicat no ha deixat d’elaborar propostes perquè la Conselleria actualitze el Pla de Contingència, atenent l’evolució de la pandèmia. STEPV lamenta que no s’estiguen acceptant les noves propostes ja que considerem que són molt necessàries per a incrementar la seguretat dels centres educatius.
Així i tot, el Sindicat continuarà recollint aportacions del professorat i dels centres i traslladant-les als CSSL i a les meses de negociació perquè siguen adoptades, com sí que ha passat en el cas dels filtres HEPA o les mascaretes transparents que la Conselleria ha anunciat recentment que s’enviaran als centres educatius, malgrat que no s’ha comunicat als Comitès ni als sindicats que formen part de les meses de negociació.