Eleccions sindicals

L’1 de desembre seran les eleccions sindicals a l’ensenyament públic

Dijous passat es va negociar en Mesa Sectorial la resolució per a iniciar el procés electoral en l’ensenyament públic no universitari

dimecres 14 setembre 2022 18:08 h

El procés electoral ja ha començat amb la presentació dels preavisos electorals per part dels sindicats promotors de les eleccions (els cinc que tenim representació en les juntes de personal i formem part de la Mesa Sectorial), el passat 5 de setembre. En les universitats també s’ha iniciat el procediment amb la presentació dels preavisos corresponents.

Dijous 1 de desembre tindran lloc les eleccions sindicals, que han d’elegir els representants de les treballadores i treballadors de l’ensenyament públic, tant universitari com no universitari. En la Mesa Sectorial es va tractar la resolució que inicia el procediment en l’ensenyament públic no universitari, després de la presentació dels preavisos, per a les tres juntes de personal (Alacant, València i Castelló), d’on eixirà la representativitat de cada sindicat en la Mesa Sectorial d’Educació.
En l’ensenyament no universitari, el procediment electoral serà com en 2018, amb mesa electoral per centre amb 6 o més unitats. Els centres amb menys de sis unitats s’adscriuran a la mesa més propera, sobre la base de criteris de proximitat.
El pròxim 6 d’octubre es constituiran les meses electorals, tant les coordinadores en cada una de les direccions territorials, com les de cada centre educatiu amb mesa electoral. Hi haurà tres persones responsables en cada mesa: la de més antiguitat, la de més edat i la més jove. A continuació es publicaran els censos electorals en cada centre educatiu.
A les eleccions sindicals hi podrà votar tot el professorat que conste en els censos electorals en cada centre educatiu (és important revisar-los). Ara bé, el professorat que s’incorpore amb posterioritat a la publicació del cens i abans de l’1 de desembre també podrà votar.
Les eleccions sindicals són molt importants, perquè tant la participació del professorat com el resultat electoral determina el suport i la força dels sindicats en les negociacions amb l’administració per aconseguir millores en les condicions laborals i en el sistema educatiu.
STEPV us anima a participar en el procés electoral i a treballar en els centres educatius perquè el sindicalisme alternatiu, assembleari, reivindicatiu i valencià continue sent el majoritari en l’ensenyament valencià.

eleccions sindicals