Eleccions sindicals

Comença la campanya de les eleccions sindicals en l’ensenyament públic

Les eleccions són dijous 1 de desembre a tot l’ensenyament públic, universitari i no universitari

dilluns 14 novembre 2022 16:35 h

La campanya electoral ha començat el 14 de novembre per a les eleccions sindicals de l’1 de desembre a l’ensenyament públic. STEPV ha presentat candidatures en les tres circumscripcions electorals d’ensenyament públic no universitari. En concret, a Alacant s’hi presenten 176 persones (es trien 71 delegats i delegades); a Castelló 182 persones (es trien 39 delegats i delegades); a València, 279 persones (es trien 75 delegades i delegats, el màxim permés per la llei).

Recordem que en les eleccions sindicals de 2018, STEPV va obtindre la majoria absoluta en les tres circumscripcions electorals (94 delegats i delegades en total), gràcies al suport majoritari del professorat.
Enguany, les eleccions a ensenyament públic no universitari també seran en cada centre educatiu amb més de 6 unitats.
STEPV també ha presentat candidatures en les diferents meses electorals sectorials (comitès d’empresa i juntes de personal, tant de PDI com de PAS) a la Universitat de València (110 candidats i candidates), la Universitat Politècnica de València (222 candidats i candidates), la Universitat d’Alacant (100 candidats i candidates) i la Universitat Jaume I de Castelló (74 candidats i candidates). STEPV és el sindicat majoritari en la UPV des de 2014.
En tot l’ensenyament públic, STEPV va aconseguir en 2018 la majoria de delegats i delegades i ha estat exercint amb treball i responsabilitat aquesta majoria durant els quatre anys de legislatura i ha treballat amb insistència per a recuperar les condicions laborals dels treballadors i treballadores de l’ensenyament i la dignificació de l’escola pública.
La pandèmia, sense cap dubte, ha marcat la legislatura i ha obligat el Sindicat a reinventar-se i adequar l’acció sindical i el treball a la nova situació. STEPV ha volgut estar al costat de les treballadores i dels treballadors i hem buscat les vies i els mitjans per a fer-ho possible, com ara:
- reforçar l’atenció a l’afiliació i al conjunt de les persones treballadores,
- i alhora apropar-nos-hi de manera telemàtica gràcies a les plataformes digitals que ens han permés mantenir-nos en contacte per continuar atenent-vos, informant-vos, en definitiva, estar sempre al vostre costat.
I d’aquesta feina que hem fet durant tota la legislatura, fins i tot en els mesos més durs de la pandèmia, STEPV vam publicar al mes d’abril d’aquest curs l’Allioli en què vam voler rendir comptes, perquè teníem la convicció i l’obligació de fer-ho. Aquesta publicació vos la podeu descarregar ACÍ per conéixer tota la feina que hem fet i totes les campanyes que hem encetat perquè el conjunt de treballadores i treballadors visualitzeu que STEPV, de veritat, hem estat sempre al vostre costat.
Enguany el lema STEPV SEMPRE AL TEU COSTAT condensa en poques paraules la filosofia de fons del Sindicat: actuar sempre com un sindicat de classe al servei de les treballadores i dels treballadors, fent-nos ressò de la vostra veu i de les vostres reivindicacions. I això ha estat així, més que mai, en un dels moments més crítics de les últimes dècades de la nostra història.
STEPV vol agrair totes les persones que han acceptat formar part de les nostres candidatures i, en general, al conjunt de l’afiliació i de les treballadores i treballadors que cada dia confien en les nostres sigles per aconseguir els objectius del sindicat.
Et demanem que col·labores en la campanya electoral de moltes maneres: repartir els materials de campanya que podeu arreplegar a les seus o contactant amb els permanents sindicals; garantir que el nostre material es penge als taulers d’anuncis del vostre centre; distribuir els nostres missatges a les xarxes socials; fer assemblees al vostre centre per informar sobre les eleccions i les nostres propostes; animar-los a anar a votar el dia 1; ser apoderat o apoderada del sindicat el dia de la votació,… i totes aquelles coses que consideres per dinamitzar i col·laborar en la campanya electoral.

eleccions sindicals