Meses de negociació

Es tanca la negociació del decret d’inclusió educativa

STEPV ha preguntat en el torn obert per la publicació de l’ordre que modifica la jornada i per la resolució de catalogació de centres

dimarts 09 gener 2018 13:49 h

Aquest matí s’ha tancat la negociació del decret d’inclusió en Mesa Sectorial, que va començar el passat 19 de desembre. En la delegació de STEPV ha assistit Raquel Andrés, directora de l’Associació directors i directores dels Centres d’Educació Especial.

El Director General de Política Educativa, Jaume Fullana, ha contestat avui les propostes sindicals plantejades en l’anterior Mesa Sectorial, algunes de les quals han estat acceptades. Ara bé, la preocupació central del Sindicat són les condicions per a la seua aplicació a la pràctica, tant pel que fa a les plantilles i formació del professorat com a recursos econòmics i materials que possibiliten fer realitat el decret. Per això ha insistit en la necessitat d’abordar paral•lelament aquestes qüestions per a garantir l’aplicació del decret.
STEPV continua reclamant la negociació de les plantilles per a fer possible l’aplicació d’un decret tan ambiciós, una reducció de la ràtios actuals i un pla de formació de xoc en matèria d’inclusió educativa.
A més, el Sindicat ha demanat més temps per a completar la negociació ja que encara està rebent aportacions de col·lectius com LAMBDA i altres que milloraran el decret. Fullana s’ha compromés a estudiar les aportacions que arriben del sindicat i a incorporar-les al decret si així es considera.
En el torn obert de paraules, STEPV ha preguntat per la publicació de la modificació de la normativa de canvi de jornada escolar davant la imminent finalització del termini per a presentar els projectes (abans del 28 de gener de cada any). Jaume Fullana ha respost que estan treballant perquè es publique el més aviat possible, però el Sindicat ha proposat una ampliació extraordinària del termini de com a mínim de 15 dies, ja que molt centres educatius estan a l’espera d’aquesta publicació per a enllestir els seus projectes.
A més, STEPV ha preguntat novament per la publicació de la resolució de catalogació de centres, negociada fa mesos i que afecta els equips directius de centres de FPA, sobretot. El Director General ha lamentat que encara no estiga publicada ja que continuen a l’espera de la finalització de tots els tràmits administratius, que en principi era imminent.