PAS

El govern valencià deixa de pagar les despeses de manteniment dels centres concertats

La partida inclou el salari del PAS. D’altra banda, la conselleria desmenteix a STEPV el rumor d’una nova retallada en la paga extraordinària de Nadal.

dijous 03 novembre 2011 13:28 h

La Conselleria d’Hisenda no ha autoritzat el pagament del mòdul d’altres despeses, que trimestralment abona la Conselleria d’Educació als centres concertats per cobrir despeses, com ara de llum, telèfon, aigua, manteniment, etc., a més del salari del personal del PAS.

STEPV sempre ha lluitat pel pagament delegat per al PAS

Alguns centres fa més de cinc mesos que no perceben aquest mòdul, i hi ha titulars que estan suplint aquesta mancança amb altres finançaments alternatius, però aquesta no és la solució. Des de la conselleria s’ha informat STEPV que aquesta situació no variarà fins que no passen les eleccions del 20 de novembre. La Conselleria d’Hisenda té la clau de modificar aquesta situació tan greu per als companys i companyes del PAS, ja que si no milloren les coses, i tot fa pensar que no serà possible, la nòmina d’aquest personal es veurà afectada aquests mesos d’octubre i novembre, a més de la congelació que pateixen en el seu complement autonòmic des de 2005.
STEPV exigeix a la Conselleria d’Hisenda l’abonament d’aquesta partida pressupostada el curs passat i a la Conselleria d’Educació que complisca els acords signats en anys anteriors respecte a aquest punt.
El Sindicat fa una crida generalitzada tant a les entitats titulars com als docents perquè s’afigen a la pressió sindical i aconseguir que Hisenda desbloquege l’impagament d’aquest mòdul.
En aquest sentit, STEPV sempre ha lluitat pel pagament delegat per al PAS, una vella reivindicació d’STEPV en les meses de negociació de concertada, on malauradament ha trobat l’oposició de patronals i la passivitat d’altres sindicats majoritaris del sector.
D’altra banda, STEPV s’ha entrevistat amb la Conselleria d’Educació per confirmar o desmentir el rumor sobre una nova retallada en la paga extraordinària de Nadal. Segons el conselleria, aquest rumor és infundat, ja que no han donat cap ordre a la Conselleria d’Hisenda en aquest sentit i, per tant, la paga extraordinària de Nadal es manté tal com està.