Condicions laborals

Continuen els impagaments de les nòmines en octubre

El Sindicat proposarà accions al col·lectiu afectat per exigir l’abonament de les nòmines

Reclamació sobre els impagaments convocada per STEPV

dissabte 31 octubre 2020 11:48 h

Dijous i divendres passat van ser dies de pagament de les nòmines d’octubre. A setembre el Sindicat va realitzar una enquesta davant els impagaments que s’havien produït i van contestar més de 700 persones que no havien cobrat. Ara, el Sindicat està rebent queixes novament de docents que no han cobrat ni setembre ni octubre.

El Sindicat porta anys reclamant a la Conselleria que pose solució a aquesta situació que es repeteix any rere any. STEPV ha convocat concentracions i protesta, s’ha entrevistat amb responsables de les conselleries d’educació i hisenda i s’ha aconseguit que es reduïsca el nombre de persones que no cobren a setembre. Però encara hi ha docents que continuen sense cobrar i mentre això passe el Sindicat continuarà pressionant l’administració perquè se solucione.
En eixe sentit, la solució passa per millorar el programa informàtica de gestió de les nòmines i incrementar la plantilla d’administratius i administratives que graven les nòmines per tal que no es produïsquen errades. Igualment, en cas que continuen produint-se impagaments, caldria habilitar un sistema perquè la nòmina s’abone immediatament i no calga esperar al mes següent al cobrament.
A més, enguany la situació produïda per la pandèmia complica més que el personal afectat puga acudir a les direccions territorials a presentar reclamacions o a, simplement, comprovar en quina situació es troba la gestió de la seua nòmina.
El Sindicat exigeix, doncs, que s’actue immediatament per tal de solucionar el problema i abordarà amb el professorat afectat les mesures de protesta que es consideren escaients per exigir l’abonament de les nòmines.

nòmines impagaments