Condicions laborals

Aclariments sobre la campanya de reclamacions de l’1 i 2 de setembre

Alguns sindicats estan donant informacions contradictòries sobre la campanya que ha engegat STEPV per exigir l’abonament de l’1 i 2 de setembre per al funcionariat en pràctiques i interí.

STEPV va presentar el dia 14 la denúncia col·lectiva a Inspecció de Treball

dissabte 29 setembre 2018 13:09 h

El 14 de setembre STEPV va presentar en Inspecció de Treball una denúncia col•lectiva, com a sindicat, contra l’alta en nòmina el 3 de setembre i perquè es fera efectiva a partir del dia 1. Posteriorment, el Sindicat va iniciar una campanya individual a les tres Inspeccions de Treball provincials, per fer més pressió i accelerar el procés.

No estem disposats que s’envien missatges que confonen al professorat o intenten frenar les seues iniciatives i lluites

És una estratègia sindical que sempre ha funcionat i que STEPV ha fer servir moltes vegades perquè, efectivament, té èxit.
Ara, alguns sindicats s’han apuntat, quasi 15 dies després que STEPV presentara la denúncia, a la campanya de reclamacions però amb missatges que només aconsegueixen confondre al professorat, bé per ignorància bé per frenar la mobilització del professorat. Uns diuen que les reclamacions s’han de presentar en les direccions territorials i no en inspecció de treball i altres que no cal que es presenten reclamacions individuals, que amb la del sindicat és suficient.
STEPV sap perfectament el que està fent i ha planificat la campanya per tal que done resultats. De fet, ja hem tingut una primera resposta d’inspecció de treball, precisament per l’allau de denúncies individuals que estaven tenint, la qual cosa evidencia que la campanya engegada per STEPV està funcionant.
Si finalment la Inspecció de Treball ens dóna la raó i s’aconsegueix que totes les persones afectades tinguen el nomenament des de l’1 de setembre, serà gràcies a STEPV i a les persones que han pressionat per fer-ho possible, com ha passat moltes altres vegades en molts altres temes. Sabem que hi haurà sindicats que intentaran apropiar-se l’èxit si es guanya i culparan a STEPV si es perd. Estem acostumats a això, especialment quan s’apropen les eleccions sindicals. El que no estem disposats és que envien missatges que confonen al professorat o intenten frenar les seues iniciatives i el seu dret a reclamar i a lluitar.