Polítiques educatives

STEPV celebra l’escola sindical de primavera

Centrada en la preparació de les eleccions sindicals.

El model d'escola que volem, presentat per José Manuel Grima i Ignasi Amorós

diumenge 06 abril 2014 12:48 h

Reforcem el compromís amb l’escola pública, la defensa de les condicions laborals dels docents i el model assembleari

Aquest cap de setmana ha tingut lloc l’escola sindical de primavera de STEPV a Benidorm. L’escola ha estat dedicada a la preparació de les eleccions sindicals que tindran lloc el curs que ve en l’ensenyament públic no universitari, privada i universitats.
Durant l’escola s’han celebrat diverses xerrades i tallers. Així, Joan Blanco va ser l’encarregat d’analitzar les set comtesses electorals en ensenyament que han tingut lloc fins ara. Marc Candela ha exposat les línies programàtiques en què el sindicat afrontarà les pròximes eleccions. Amadeu Sanz ha presentat la campanya “Un pas endavant” per conscienciar el professorat de la importància d’implicar-se ara més que mai en el Sindicat. I José Manuel Grima i Ignasi Amorós han exposat el model d’escola que volem.
Les persones assistents també van realitzar un taller, dividits en grups segons la pertinenaça a la universitat, a privada o a educació pública no universitària, per concretar les línies i propostes de programa electoral en cada un dels sectors educatius.
Durant l’escola, les persones assistents van guardar un minut de silenci per Jaume, membre de la PAH de Dénia, que es va suïcidar aquesta setmana perquè no va poder suportar més la situació d’exclusió social a què el sistema capitalista l’havia abocat i davant les amenaces de desnonament que estava patint.
L’escola sindical, oberta a totes les persones afiliades a STEPV, va servir per reforçar el compromís del sindicat en la defensa del model d’escola pública, en la defensa de les condicions laborals dels treballadors i treballadores de l’ensenyament i en la reafirmació d’un model de sindicat assembleari, reivindicatiu i participatiu, que es vincula als acords i decisions dels col·lectius afectats per les retallades. Així per exemple, el Sindicat s’ha vinculat a les decisions en assemblea de col·lectius en lluita com el professorat interí quan la negociació del nou acord ara fa un any, o ara mateix amb l’assemblea permanent de la Plataforma Tots som Cremona, que ha convocat una manifestació en columnes per al pròxim 12 d’abril.

Beatriu Cardona i Joan Blanco, en la presentació de l’escola.

Història contextual d’STEPV en les eleccions sindicals (Joan Blanco)
joan

Línies programàtiques per a les Eleccions Sindicals (Marc Candela)
marc