A casa nostra

STEPV celebra l’escola sindical de formació a Gandia

Durant les jornades s’ha tractat el context polític actual, les línies d’acció sindical, el compromís amb el nostre model assembleari i s’han realitzat diversos tallers, entre altres qüestions

Un moment de l'escola sindical celebrada a l'Hotel Bayren de Gandia

diumenge 04 febrer 2024 13:26 h

Un centenar de persones ha participat aquest cap de setmana a Gandia en l’escola sin-dical de l’STEPV, el sindicat majoritari de l’ensenyament. Les jornades van dur el lema “Som i serem la veu de l’ensenyament”. Durant tres dies s’ha analitzat el context polític actual i s’han abordat els eixos d’intervenció sindical d’aquest curs.

En educació pública no universitària es va incidir en la campanya “Organitza’t amb l’STEPV” que inclou aspectes com ara la reducció de la burocràcia, la potenciació de la inclusió educativa, la lluita pel valencià a l’ensenyament o la reactivació dels Consells Es-colars Municipals per fer front al districte únic que preveu implantar el govern actual per a l’admissió de l’alumnat el pròxim curs. El sindicat també reivindica la integració de tot el professorat al cos A1 i la jubilació als 60 anys.
El sector d’universitats de l’STEPV se centrarà, a nivell estatal, en qüestions relacionades amb la implantació de la Llei Orgànica del Sistema Universitari (LOSU). Pel que fa a l’àmbit valencià continuarà reclamant la renegociació del conveni col·lectiu.
El sector d’educació privada-concertada reclama reactivar de forma regular i sistematitzada la Comissió de Seguiment amb la Conselleria, les patronals i la resta de sindicats. Entre les principals reivindicacions que caldria abordar-hi: la signatura de la pròrroga de l’acord de jubilació, negociar les plantilles (sobretot en els centres d’educació especial específics), concretar la negociació de la nova ordre de Pagament Delegat per arribar a signar un acord definitiu el més aviat possible, i reactivar la borsa de treball de centres en crisi que afecta als doccents que es queden sense lloc de treball per pèrdua d’unitats.
Dissabte es va dedicar a debatre una sèrie de qüestions organitzatives del sindicat amb tallers dedicats a l’assemblearisme, els estatuts o el codi ètic. Les activitats van concloure diumenge amb un parell de formacions sobre comunicació sindical i una ponència sobre la conferència (congrés) de la Confederació d’STES previst per al mes d’abril.
Les escoles sindicals se celebren anualment, obertes a tota l’afiliació, i serveixen per cohesionar l’organització, debatre sobre el sistema educatiu i les línies d’intervenció sindicals i compartir experiències i formes de treballar en els centres educatius de tot el País Valencià.