Llengua

STEPV celebra la sentència que anul·la el TIL a les Illes Balears

La mobilització de la comunitat educativa tomba el decret que margina el català a l’ensenyament a les Illes Balears

dimarts 23 setembre 2014 12:50 h

El Tribunal Superior de Justícia de les Illes Balears ha declarat nul el TIL (Tractament Lingüístic Integrat) que condemnava a la marginació el català en els centres educatius de les Illes Balears i que va ser el detonant de les mobilitzacions més massives a les Balears en la seua història recent amb una vaga indefinida inclosa el curs passat.

STEPV ha seguit amb molta atenció el desenvolupament del conflicte per les simil·lituds amb el País Valencià quant als intents de marginació de la llengua pròpia per part dels dos governs autonòmics del Partit Popular.

El Sindicat està convençut que en la decisió del TSJIB ha pesat la intensa i massiva mobilització de la comunitat educativa i de la societat balear en aquests darrers anys contra l’aplicació del TIL en els centres educatius.

És per això que el Sindicat felicita el STEI-i com a sindicat denunciant i la comunitat educativa balear per la seua insistència, perseverància, unitat i contundència en la lluita.

Aquesta anul·lació del TSJIB recorda a la que el TSJ valencià va fer de l’aplicació de l’assignatura d’Educació per a la Ciutadania en anglés en 2009, fruit també d’una intensa mobilització al carrer.

En eixe sentit, STEPV anima la comunitat educativa del País Valencià a mantindre també una mobilització sostinguda en el temps, perquè al final dóna fruits. Per això, el Sindicat proposa al professorat a convocar vaga el pròxim 23 d’octubre, coincidint amb la vaga de l’estudiantat en secundària i altres accions durant la tardor i la resta del curs per fer rectificar les polítiques educatives de la Conselleria d’Educació.