Meses de negociació

La Conselleria torna a demostrar la seua mala fe negociadora

La Conselleria convoca una Mesa Sectorial sense haver discutit els documents després que els sindicats abandonaren la Tècnica.

dimarts 24 març 2015 07:57 h

La Conselleria d’Educació ha convocat per a demà dimecres la Mesa Sectorial per a tancar la negociació del decret de currículum de secundària i batxillerat i l’ordre de plantilles de secundària, batxillerat i FP. La setmana passada tots els sindicats es van plantar en la Mesa Tècnica, convocada precipitadament, sense temps per estudiar els documents ni molt menys consultar-los amb el professorat i en plenes vacances de Falles a València i just després de la Magdalena de Castelló.

STEPV tornarà a impugnar les plantilles i el currículum si la Conselleria no dóna temps per a negociar amb tranquil·litat

S’està repetint, per tant, el mateix procés que en la negociació de les actuals plantilles de secundària i FP en 2010. Unes plantilles que estan anul•lades en una sentència recent del TSJ valencià i del Tribunal Suprem que donaven la raó a STEPV i reconeixien la mala fe negociadora de la Conselleria perquè no va donar temps suficient per a tractar la documentació “donada la transcendència de les matèries a negociar”.
En la Mesa Tècnica, STEPV va proposar un calendari de negociació per a tractar amb tranquil·litat aquesta normativa i donar temps als claustres a discutir-la i a fer-nos arribar les seues propostes. I també al Sindicat a convocar les assemblees informatives i de consulta habituals en aquests casos. De fet, aquesta setmana s’estan produint aquestes assemblees, que finalitzaran dijous, possiblement quan la Conselleria tanque la negociació, si no canvia d’opinió.
En eixe sentit STEPV proposarà la conversió de la Sectorial en Tècnica i insistirà en un calendari de negociació tranquil per abordar temes tan importants com el currículum i les plantilles. Altrament, el Sindicat no tindrà una altra opció que tornar a impugnar les plantilles i el currículum al TSJ per, novament, mala fe negociadora per part de la Conselleria d’Educació.
A més, encara no s’ha constituït la nova Mesa Sectorial, pràcticament quatre mesos després d’haver-se celebrat les eleccions sindicals, fet que ha reclamat el Sindicat en diverses ocasions.