Mobilitzacions

València és un clam solidari amb la vaga indefinida de Balears

Crònica de l’acte de suport al Teatre Micalet de València

Un moment de la intervenció de Biel Caldentey en l'acte

dijous 26 setembre 2013 09:08 h

Ahir el Teatre Micalet de València es va omplir en un acte organitzat per la Comissió de suport a la vaga indefinida del professorat a les Illes Balears, formada per desenes d’entitats del País Valencià, entre les quals STEPV.

En l’acte es va fer palesa la solidaritat del País Valencià amb els companys i companyes en vaga a les Illes

En l'acte hi van participar Biel Caldentey (STEI), Iñaki Aicart (Assemblea de Docents) i Indiana Mas (mestra en vaga) per donar a conéixer les raons per les quals s'havia convocat la vaga indefinida que va començar el passat 16 de setembre.
Biel Caldentey va explicar els motius de la convocatòria: d'una banda, per les retallades salarials, de plantilla, de beques i ajudes a l'alumnat, augment de ràtios, etc. I d'una altra banda, les retallades ideològiques centrades en la persecució a la llengua catalana a les Illes amb la imposició del decret TIL (Tractament Integrat de Llengües) que comporta un greu retrocés del model d'immersió lingüística en català que s'aplicava en les escoles. També va destacar altres normatives ideològiques i repressives que està patint el professorat a les Illes, com el Decret de convivència i autoritat del professorat o la Llei de símbols que limita la llibertat d'expressió en els centres educatius.
Per la seua banda, Iñaki Aicart va explicar el procés assembleari que va donar lloc a la convocatòria de la vaga indefinida a través de l'Assemblea de Docents, a partir de la vaga estatal del passat 9 de maig contra la LOMQE. El treball d'aquesta assemblea durant els darrers mesos ha permés la conscienciació d'una majoria del professorat de la necessitat de convocar la vaga indefinida davant els greus atacs a l'escola per part del govern Bauzà, del Partit Popular. També va explicar la forta solidaritat de la societat illenca amb la vaga del professorat.

Acte de suport a la Vaga docent a les Illes al País Valencià.
El teatre Micaler es va omplir en suport a la vaga.

Finalment, Indiana Mas, mestra de la cooperativa Mata de Jonc, va explicar que la imposició del TIL va ser la gota que va vessar el got de la paciència del professorat i l'espurna que va encendre la indignació de la comunitat educativa. En eixe sentit va destacar la implicació de les famílies en la vaga indefinida que ha permés que els centres educatius també es buidaren d'alumnat durant aquests primers dies de vaga.
En les intervencions posteriors del públic, es va fer palesa la solidaritat del País Valencià amb els companys i companyes en vaga a les Illes i es va destacar el procés assembleari que s'estava duent com a forma de treball per a motivar i implicar els treballadors i treballadores.
Finalment, les organitzacions convocants de l'acte es tornaran a reunir aquesta vesprada a la seu de STEPV per continuar proposant accions de suport a la vaga.

ActeMicalet2
Una altra imatge de l'acte al Teatre Micalet.

La vaga ha rebut moltes altres mostres de Solidaritat com la de la cantant Maria del Mar Bonet, durant el concert que va oferir durant el Festival de Mim a Sueca (Ribera).
Maria del Mar Bonet