Meses de negociació

STEPV rebutja l’oferta pública d’ocupació de 2022 per al cos de mestres

En el torn obert el Sindicat s’ha queixat dels retards de l’administració en respondre a les gestions del professorat

dijous 23 setembre 2021 16:51 h

Aquest matí s’ha tractat en Mesa Sectorial la proposta d’oferta pública d’ocupació per a 2022 en el cos de mestres, que ascendeix a 1.228 places, que se sumen a l’oferta de 2020 de 1.272 places. En total, s’oferiran 2.500 places en les oposicions de 2022.

La Conselleria ha contestat que l’oferta proposada respon a l’acord pactat entre l’exministre Montoro del PP i CCOO, UGT i CSIF

STEPV ha rebutjat aquesta proposta argumentant que ara mateixa s’està discutint en el Congrés dels Diputats el projecte de llei per a reduir la temporalitat en la funció pública, que pot afectar les places que es convoquen. El Sindicat ha demanat que s’ajorne aquesta negociació a la resolució del projecte de llei i ha instat a la Conselleria d’Educació i al govern valencià perquè sol·liciten al govern de l’estat que s’articule un concurs de mèrits per al personal en abús de temporalitat com a solució a l’alt índex d’interinitat en el sistema públic, tal i com recull l’article 61.6 del TREBEP i que s’està acceptant per fi entre els partits polítics del govern de l’estat i dels qui en donen suport.
La Conselleria ha contestat que l’oferta proposada respon a l’acord d’estabilitat pactat entre l’exministre Montoro del PP i CCOO, UGT i CSIF en 2017, que està recollit en els pressupostos de 2017 i 2018 i prorrogats en normatives posteriors arran de la irrupció de la pandèmia. STEPV ha replicat que les places contingudes en aquest pacte són places ocupades per professorat interí en abús de temporalitat, ja daten d’almenys tres anys anteriors al 31 de desembre de 2016. Recordem que l’abús de temporalitat es produeix quan el personal interí està ocupant places estructurals durant més de tres anys. Per tant, cal solucionar la problemàtica d’aquest personal abans de convocar unes oposicions que actualment no estan pensades per a solucionar aquesta problemàtica.
STEPV ha estat l’únic sindicat de la Mesa Sectorial que ha defensat aquest posicionament, ja que la resta de sindicats han animat a la Conselleria a publicar el més prompte possible l’oferta i a negociar la convocatòria de les oposicions.
El Sindicat porta anys reclamant l’establiment d’un procés de consolidació del personal interí, que està en abús de temporalitat censurat pel Tribunal de Justícia de la Unió Europea, consistent en el concurs de mèrits, perfectament legal i recollit en l’EBEP. Fins que aquesta solució no s’implemente, el Sindicat no pot donar suport a unes ofertes que s’executaran amb l’actual model de concurs oposició que no garanteixen la consolidació el personal interí.
És per això que el Sindicat ha convocat una manifestació el pròxim 25 de setembre a Madrid i el 2 d’octubre a València, juntament amb altres entitats i sindicats alternatius, per exigir la consolidació del personal interí.
En el torn obert, STEPV s’ha queixat dels retards de l’administració en contestar les gestions que realitza el professorat sobre sol·licituds de reducció de jornada o de permisos de maternitat, paternitat, etc., que generen malestar en el professorat i, fins i tot, pèrdua de drets, ja que fins que l’administració no contesta no s’activa la reducció de jornada, per exemple. STEPV és conscient que manca personal en les administracions, que és competència de funció pública, però la situació està desbordant la Conselleria d’Educació, que no té capacitat per respondre en temps i forma les peticions del professorat. La Conselleria ha informat que estan fent tot el possible per resoldre la situació però que, efectivament, no depén d’Educació sinó d’altres conselleries.
Igualment, el Sindicat s’ha queixat de la notícia publicada avui en premsa sobre la incorporació en la llei d’acompanyament dels pressupostos de 2022 sobre el subministrament de medicaments en els centres educatius i ha exigit a la Conselleria que quede ben palés que aquest subministrament no correspon al professorat sinó al personal sanitari. I ha exigit que es negocie en Mesa Sectorial abans que es publique la normativa en el DOGV.
STEPV ha insistit en les dificultats que el personal està tenint per partir els permisos de naixement en dos contractes diferents i ha demanat que amb urgència se solucione aquesta qüestió amb les Direccions Territorials, ja que s’està vulnerant l’aplicació del Reial Decret 6/2019 de mesures urgents per a la garantia de la igualtat de tracte i d’oportunitats entre dones i homes.
A més, el sindicat ha preguntat sobre l’entrada en borsa de les persones suspeses en oposicions 2019. Com que les persones van donar la seua autorització per revisar la seua titulació, a la inscripció de les oposicions, Conselleria està revisant-ho d’ofici. En cas necessari, l’administració requerirà a les persones aquells requisits que no puga consultar.
Finalment, després de la pregunta per part de STEPV, la Conselleria ha informat que es preveu la negociació de la fase de pràctiques dijous de la setmana que ve (30 setembre) o dimarts de la següent (5 d’octubre). En acabar la negociació STEPV convocarà les oportunes assemblees per a informar sobre la regulació de la fase de pràctiques.

23 de setembre de 2021