Dignitat del professorat

STEPV exigeix que finalitze la campanya de desprestigi cap al professorat

El Sindicat no accepta les acusacions d’adoctrinament cap al professorat i l’escola

dimecres 22 novembre 2017 15:16 h

El CEIP Orba d’Alfafar va ser notícia ahir perquè un pare havia presentat una queixa al centre per adoctrinament, fet que, per a STEPV, no té cap fonament. Una permanent sindical de STEPV ha acudit al centre aquest matí per a interessar-se sobre la qüestió i mostrar la seua solidaritat i suport al claustre.

STEPV rebutja rotundament la campanya de difamació i manipulació de la magnífica feina dels milers de docents al País Valencià

STEPV mostra el seu rebuig a aquestes acusacions contra el professorat i l’escola, que no són aïllades ja que recentment hem patit episodis similars en altres centres del territori. Aquests fets es produeixen en un context de desprestigi del professorat i dels centres educatius, interessat pel context polític actual, en què s’està acusant grans professionals de l’educació d’adoctrinament de l’alumnat.
El Sindicat nega rotundament aquestes afirmacions i la campanya de difamació i manipulació de la magnífica feina que fan milers de docents al País Valencià i a altres territoris que també estan patint aquesta campanya, com és el cas de Catalunya, on diversos docents han estat denunciats pel mateix, així com el nostre company i portaveu d’USTEC, Ramon Font.
Ni el professorat de l’escola valenciana ni de l’escola catalana adoctrina. En tot cas, qui s’ha empenyat en adoctrinar l’alumnat és el Partit Popular amb la LOMQE, que no ha tingut cap suport entre les organitzacions majoritàries de la comunitat educativa. La LOMQE fa avaluable l’assignatura de Religió Catòlica, pretén “espanyolitzar” l’alumnat de Catalunya, com va recóneixer obertament l’exministre d’educació José Ignacio Wert, imposa assignatures de caire neoliberal i uns currículums que invisibilitzen el paper de les dones en la història, entre moltes altres qüestions.
Davant de tot aquest context, STEPV promourà accions entre la comunitat educativa i la societat en defensa de la professionalitat del professorat valencià i en desgreuge de les campanyes manipuladores i de desprestigi cap a l’escola.
En eixe sentit, també insta a la Conselleria d’Educació i al govern valencià a frenar aquestes accions i a posicionar-se en defensa del professorat i l’escola del País Valencià.
Però a més, el CEIP l’Orba va patir anit una acció vandàlica contra el centre, en la qual els assaltants van trencar diverses portes d’accés i d’alguns despatxos, fet que també té el rebuig més enèrgic del Sindicat.
Aquestes accions creen malestar i indignació i alteren el normal funcionament del centre educatiu que, en el cas del CEIP l’Orba d’Alfafar, ha fet una feina immensa pel seu alumnat, per les famílies, pel barri i pel poble. Exigim que cessen aquestes actuacions i que no compten amb el ressó mediàtic que no contribueix gens a l’acció educativa dels centres i que generen tensions innecessàries.

dignitat professorat