Meses de negociació

STEPV exigeix la reducció de les ràtios en l’arranjament escolar

Aquest matí s’ha negociat en Mesa Sectorial l’ordre d’admissió d’alumnat i els criteris d’arranjament escolar

dijous 14 gener 2016 16:29 h

Els criteris de l’arranjament escolar determinen les condicions en què es crearan o suprimiran unitats en infantil i primària. Com a novetat s’incorpora la xarxa concertada en el document, tal i com reclamava STEPV des de fa anys.

El Sindicat també ha demanat la negociació immediata d’unes noves plantilles per a recuperar professorat

Tanmateix, les ràtios que s’aplicaran per a determinar el nombre d’unitats en cada nivell educatiu mantenen els criteris que s’estan aplicant des de 2012, excepte en infantil 3 anys, que serà de 25 alumnes en lloc de 30, com fins ara.
En la negociació de l’ordre que fixa les ràtios el passat mes de novembre, STEPV ja va exigir la disminució a, com a mínim, els nivells anteriors a 2012. Tanmateix, la Conselleria ha mantingut la proposta inicial i només es redueixen en infantil 3 anys.
Per al Sindicat és fonamental una reducció de les ràtios per garantir la qualitat educativa en els centres docents i la recuperació de les plantilles. Aquest tema va ser un dels elements centrals en la mobilització recent de la comunitat educativa.
L’administració s’ha compromés a treballar perquè les ràtios en el pròxim arranjament siguen menors a les que marca l’ordre de ràtios i els criteris de l’arranjament i a evitar les eliminacions de llocs de treball que poden ocasionar les supressions d’unitats.
El Sindicat també ha criticat que s’està treballant amb les plantilles de professorat imposades per l’anterior govern i ha demanat la negociació immediata d’unes noves plantilles per a recuperar professorat en els centres educatius.
Quant a l’ordre d’admissió, STEPV ha plantejat la necessitat de dotar els centres del personal d’administració i serveis necessari per a dur a terme la tasca burocràtica que ha anat en augment aquests darrers anys i recau en els equips directius. A més, ha demanat que es faça efectiva la distribució equitativa de l’alumnat amb necessitats educatives especials i de compensatòria en tots els centres educatius.
D’altra banda, STEPV ha demanat informació sobre la nova distribució de places en l’oferta pública d’ocupació en incorporar 98 places més a causa de les noves jubilacions. La Conselleria ha informat que estan refent l’oferta i que informaran amb les novetats el més prompte possible.
Igualment, estan treballant per a posar en marxa els acords contemplats en l’addenda a l’acord de professorat interí signada abans de Nadal i començarà la seua aplicació, segurament, la setmana que ve en allò referit a disminuir els 10 dies lectius que han de passat per cobrir les substitucions. La resta d’aspectes s’aniran implementant seguidament.