Polítiques educatives

STEPV es reuneix amb els partits polítics per traslladar-los les propostes davant el 20D

El Sindicat s’ha reunit amb PSPV i les coalicions electorals Compromís-Podem, EUPV-Unitat Popular i Ara, País Valencià

dijous 17 desembre 2015 17:31 h

Membres de STEPV-Intersindical Valenciana s’han reunit aquesta setmana amb representants de diferents partits que concorren a les eleccions estatals del pròxim 20 de desembre.

STEPV-Intersindical Valenciana aposta perquè el 20D siga l’inici d’un canvi polític real que pose fi a les retallades

Així, el Sindicat s’ha reunit amb Inma Sánchez, responsable d’educació del PSPV; Josep Nadal i Sandra Mínguez, diputats a les Corts Valencianes per Compromís i Podem, respectivament; Ricardo Sixto (candidat al Congrés dels Diputats) i Conxa Querol (responsable d’educació), de la coalició EUPV-Unitat Popular; i Josep Barberà (candidat a al Congrés dels Diputats) i Joan Francesc Peris (candidat al Senat) de la coalició Ara, País Valencià.
En totes aquestes reunions el Sindicat ha plantejat les propostes que en matèria d’educació reivindica a nivell estatal i que caldria dur endavant en la pròxima legislatura. Entre aquestes propostes està la reversió de les mesures de retallades al professorat i als centres educatius (RD-Llei 12/2012 i 20/2012) que augmenten hores lectives, castiguen el professorat de baixa i amplien ràtios. També la derogació de la LOMQE i la negociació d’una nova llei educativa amb la participació de la comunitat educativa. L’accés del professorat a la funció pública també ha estat un dels temes tractats. STEPV proposa un accés per concurs de mèrits i diferenciat per al professorat interí i la resta d’aspirants a llocs en el sistema educatiu.
Per a STEPV és fonamental que la pròxima legislatura se senten les bases d’un sistema educatiu en què es prioritze la xarxa pública, tant en l’àmbit no universitari com en la universitat, i que avance en termes d’igualtat d’oportunitat per a l’alumnat, de millora de les condicions laborals del professorat i de respecte a les llengües pròpies.
Finalment, STEPV-Intersindical Valenciana aposta perquè el 20D siga l’inici d’un canvi polític real que pose fi al balanç d’una legislatura que es tanca ara basada en la corrupció, empobriment, desigualtat i involució democràtica.

Amb Inma Sánchez, responsable d’educació del PSPV
pspveducacio
Amb Josep Nadal i Sandra Mínguez, diputats a les Corts Valencianes per Compromís i Podem, respectivament
compromis-podem