Polítiques educatives

STEPV plantejarà als partits polítics les propostes del model d’escola que volem

El Sindicat farà una roda de reunions amb els partits per tal de fer-los arribar les propostes per a dur-les a terme en les Corts espanyoles

dimecres 09 desembre 2015 12:26 h

STEPV ha proposat als partits polítics de l’oposició en les Corts espanyoles -o amb opcions a ser-hi representats- una roda de contactes abans de les eleccions el pròxim 20 de desembre. Amb aquestes reunions el Sindicat pretén donar a conéixer les propostes sobre l’àmbit educatiu per tal que les puguen dur a terme si governen.

Entre aquestes propostes hi figura la derogació de totes les mesures de retallades que afecten la comunitat educativa i la LOMQE

Entre aquestes propostes hi figura la derogació de totes les mesures de retallades que afecten la comunitat educativa, com els RD-Llei 14/2012 i 20/2012 (augment de ràtios, càrrega lectiva, penalització per malaltia, prolongació de la cobertura de substitucions, etc.), així com també la derogació de la LOMQE i la negociació amb la comunitat educativa d’una nova llei.
També es demana un nou RD d’Accés a la funció pública que es base en els mèrits i no en el concurs oposició com en l’actualitat, així com l’accés diferenciat per al professorat interí. Així mateix, es reclama l’augment del pressupost en matèria educativa fins assolir la mitjana europea.
Aquestes són només algunes de les mesures que es proposaran als partits polítics en la roda de contactes, a més d’altres més específiques que afecten a determinades etapes educatives i de millora de les condicions laborals del professorat.
Per a STEPV és necessari un canvi de govern que pose fi a les polítiques de retallades i de privatització de l’ensenyament promogudes per l’actual govern i donar pas a la construcció d’un sistema educatiu que prioritze l’ensenyament públic i sente les bases d’una educació pública, de qualitat, laica, inclusiva, gratuïta, democràtica i que respecte les llengües pròpies.