Dret a l’educació

STEPV dóna suport a les AMPA dels centres en barracots

Exigeix a la Conselleria la construcció dels centres ja

Un moment de la concentració d'aquest matí

dijous 27 desembre 2012 12:46 h

Representants de STEPV han assistit aquest matí a la concentració davant el Palau de la Generalitat a València convocada per diverses AMPA de centres en barracots, per a reivindicar la construcció dels nous centres educatius, que en alguns casos porten més de 9 anys reivindicant.

STEPV aquesta situació i critica la política de privatització de l’ensenyament de la Conselleria d’Educació

A la concentració han assistit diverses AMPA de centres de localitats com Sueca i el Perelló, Nàquera, Montserrat, Burjassot, Paiporta o València ciutat que fa anys que reivindiquen la construcció de centres nous i l’eliminació, per tant, dels barracots on ara mateix estudia l’alumnat.
STEPV, mitjançant la Junta de Personal Docent, ha traslladat a la Direcció Territorial, les peticions d’alguns d’aquests centres sense obtindre una resposta satisfactòria fins ara. En la darrera reunió de la Junta de Personal amb la Direcció Territorial, l’administració no va respondre a preguntes de STEPV relatives a la construcció de Centres d’Iniciativa Social (CIS) que provocaran el tancament de centres públics, com previsiblement passarà amb el CEIP 103 de València, ubicat en la zona de la Ciutat de les Arts i les Ciències.
El Sindicat denuncia, per tant, aquesta situació i critica la política de privatització de l’ensenyament de la Conselleria d’Educació mitjançant els CIS i exigeix la construcció immediata dels centres educatius públics per posar fi als barracots.
Per això, STEPV ha mostrat el seu suport a les AMPA que aquest matí s’han concentrat en el Palau de la Generalitat i continuarà treballant colze a colze amb els pares i mares per millorar la qualitat de l’ensenyament públic al País Valencià.
Sentència valencià
D’altra banda, STEPV es felicita per la sentència del TSJ sobre la implantació d’una línia en valencià en el col·legi Sant Cristòfol de Picassent denegada per la Conselleria d’Educació en 2010.
Això demostra la denúncia que STEPV ha estat fent els darrers anys sobre els entrebancs que la Conselleria posava a l’avanç de l’ensenyament en valencià, com s’evidenciava arran dels informes que any rere any ha publicat el Sindicat sobre la situació del valencià a l’ensenyament, especialment en el darrer informe titulat precisament De l’entrebanc a la involució.