Llengua

STEPV amb les Trobades d’Escoles en Valencià

STEPV – Intersindical Valenciana dóna suport a les 18 Trobades d’Escoles en Valencià que ompliran la primavera valenciana de reivindicacions educatives sota el lema:“La veu del teu poble”

Vicent Maurí i Marc Candela, de STEPV, amb el president d'Escola Valenciana, Vicent Moreno, en la presentació de les Trobades 2013

divendres 19 abril 2013 17:58 h

Per al Sindicat, les trobades per la llengua que organitza Escola Valenciana són una eina clau en la recuperació lingüistica del nostre país i un avanç en el model d’escola pública, valenciana i de qualitat. Per això, des de la primera trobada, hem estat al costat de les Coordinadores i d’Escola Valenciana i dels centenars de milers de persones que hi han participat.

Les trobades de 2013 es dediquen al poeta Vicent Andrés Estellés

Enguany, més que mai, pensem que cal impulsar-les i participar-hi per posar en valor l’ensenyament en la nostra llengua davant de les polítiques reaccionàries i antivalencianes del ministre Wert i de la consellera Català. Unes polítiques que pretenen que el valencià no siga la llengua vehicular als centres docents ni que tampoc siga la llengua d’ús al nostre país. La LOMQE, el Decret de Plurilingüisme, els entrebancs als pares i mares per escolaritzar les seues filles i fills en valencià, la manca de suport als mitjans públics, el poc ús a les institucions públiques… formen part d’eixa campanya antivalenciana que s’està impulsant, des de fa anys, per acabar amb la nostra llengua.

Per contra, a la societat valenciana existeixen entitats com les Coordinadores, Escola Valenciana, el nostre sindicat i centenars de milers de persones que, amb un compromís ferm i clar, treballem cada dia per avançar en el procés de normalització lingüistica. Unes entitats que, malgrat el context advers i les dificultats, hem aconseguit avançar.

Les trobades de 2013 es dediquen al poeta Vicent Andrés Estellés. Escola Valenciana ha elaborat auques sobre el poeta de Burjassot per a l’alumnat de les escoles i els instituts, s’activarà un espai al web de l’entitat amb recursos pedagògics i culturals per treballar l’obra estellesiana, les Trobades acolliran l’exposició itinerant Vicent Andrés Estellés.

Finalment, des de l’STEPV s’anima a participar massivament en aquestes fetes reivindicatives per la llengua i a donar suport a Escola Valenciana per garantir que tot el treball puga tindre continuïtat en el futur.

LLOCS I DATES DE LES TROBADES DATA

PEDREGUER (Marina Alta) 20 d’abril