Universitats públiques

Pel conveni col·lectiu de les universitats públiques

Concentració d’STEPV en la Conselleria per exigir la Mesa Sectorial

dimarts 27 febrer 2018 14:15 h

“Constituir ja la Mesa Sectorial d’universitats”. Membres de l’STEPV s’han concentrat aquest matí a les portes de la Conselleria d’Educació per a exigir a l’administració que constituïsca de manera immediata una instància amb potestat d’arribar a acords que vinculen tant a la Generalitat com a les universitats públiques del País Valencià. Una representació dels concentrats, que ha demanat sense èxit entrevistar-se amb la Directora General d’Universitats, ha presentat per registre una esmena a la totalitat al projecte de l’anomenat Fòrum de Diàleg.

El Fòrum de Diàleg d’Universitat, plantejat per la Conselleria com un peculiar espai de debat, “no és l’àmbit que pertoca per a negociar les condicions laborals, una funció que correspon en exclusiva a la Mesa Sectorial”, adverteix el Sindicat.
Correspon a l’administració educativa agilitzar la negociació d’un conveni col·lectiu de les universitats públiques valencianes que responga a les demandes laborals insistentment reclamades. A més d’atorgar protecció al personal laboral de les universitats públiques valencianes, el conveni permetria resoldre amb agilitat situacions com la provocada per la vaga indefinida del professorat PDI associat de la Universitat de València, que des del 29 de gener ha provocat la suspensió de les activitats acadèmiques.
STEPV exigeix a Educació posar fi als vora de dos anys sense avanços en la negociació en els ensenyaments superiors del País Valencià, l’únic territori de l’estat que encara no disposa un conveni col·lectiu per a les treballadores i els treballadors de la institució universitària.