Meses de negociació

Mesa sectorial: CEFIRE i permanents sindicals

També s’ha inclòs un punt de l’ordre del dia sobre permisos sindicals

dijous 28 juliol 2016 20:50 h

Aquesta vesprada s’ha negociat en Mesa Sectorial l’esborrany de resolució pel qual s’amplia l’actual xarxa de CEFIREs territorials (Elx, Gandia i Sagunt) i es creen d’altres específics (Educació Inclusiva, Educació Infantil, Àmbit Científic, Tecnològic i Matemàtic, Plurilingüisme, Àmbit Humanístic i Social, Àmbit Artístic – Expressiu. A més, es manté l’específic de FP a Xest.

Recordem que l’anterior administració va retallar 8 dels 12 CEFIREs existents. Segons la Conselleria aquest és el primer pas per a recuperar la xarxa de centres de formació en aquells territoris on es consideren necessaris. La conselleria s’ha compromés a ampliar si cal la xarxa en un futur atenent aquestes necessitats.
STEPV ha demanat l’ampliació de la xarxa, ja que queden zones sense tindre aquest servei (Alcoi, Alzira, Benidorm, etc.). També ha sol•licitat en els centres específics que s’amplien a ensenyament d’adults i a ensenyaments artístics. En eixe sentit la Conselleria ha garantit que en tots els CEFIRES territorials hi haurà assessories de FPA i que en l’específic d’àmbit Artístic-Expressiu s’inclouran els ensenyaments d’art i disseny. Els conservatoris de música i dansa continuaran tenint l’específic de Xest.
La idea de la conselleria és publicar, de moment, aquesta resolució perquè estiga en marxa a principis del curs que ve i abordar més endavant la modificació del decret que regula els CEFIRE.
D’altra banda, la Conselleria ha proposat afegir un punt de l’ordre del dia que no estava previst sobre permisos sindicals per al curs 2016/17. La Conselleria ha proposat que els tres sindicats de la Mesa Sectorial (STEPV, CCOO i UGT) amplien tres alliberaments sindicals linials per a l’1 de setembre, és a dir, 3 per a cada sindicat. També han proposat que els càrrecs que ocupen els sindicats en els comitès de seguretat i salut laboral (secretaries o presidències) tinguen la mitja jornada que per llei els correspon. En total la Conselleria ha oferit 9 permisos sindicals (3 per sindicat) i tres mitges jornades per als comitès.
STEPV ha manifestat que les tres mitges jornades per als comitès són una necessitat inajornable perquè els companys i companyes que s’hi dediquen puguen realitzar la seua tasca en condicions i, a més, està contemplat en la normativa.
Ara bé, STEPV no disposarà dels tres permisos sindicals oferits per la conselleria a 1 de setembre de 2016, fins que no es resolguen els temes pendents i milloren les condicions laborals del professorat: negociació de l’abonament dels sexennis al professorat interí, aplicació de la sentència de classificació de centres, negociació de les plantilles, etc. Així i tot, STEPV consultarà l’afiliació en les assemblees d’inici de curs per conèixer la seua opinió sobre aquest tema.
La Conselleria ha informat que en el pròxim trimestre es negociarà un acord de permisos sindicals en què també s’inclouran les hores dels delegats i delegades de les juntes de personal i dels comitès de salut laboral, que van ser retallades per l’anterior administració.